dyzmek Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dobry wieczór , chcał bym zadać parę ważnych dla mnie pytań do mojej nowej gry :) 1.Stworzyłem sobie obiekt który ma być hudem życia gracza wszystko ładnie podąża on za ekranem i jest zielony czyli gracz ma 100 hp :) w obiekcie hud-a dałem kod global.hp=100 i u gracza tak samo też ponieważ chcę by mieli ten sam kod gdyż będą jak jedność a teraz jaśniej nie wiem co zorbić dalej by jak np gracz będzie miał 50 hp sprit zmienił się już na inny kolor i jak będzie miał 25 hp by był inny i tak ciągle proszę o odpowiedź. 2.gracz ma bron i jest 10 naboi chce by mi wyswietlalo na ekranie te moje naboje ile ich jest by kazda z broni miala swoje parametry wlasnie czyli ze np pistolet 10 strzele 9 zostaje zdobede naboj to spowrotem wskakuje ze mam 10 , jak zmienie bron to tak samo prosze o pomoc bede bardoz wdzieczny. "pare pytanek" to nie jest właściwa nazwa dla tematu. Polecam lekturę regulaminu. Tym razem nie poniesiesz konsekwencji, ale na przyszłosć pamiętaj by nazwa tematu przybliżała problem. Nazwę zmianiłem. Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 1 GML if zmienna=75 then sprite_index=s_bohater_zyc75 if zmienna=50 then sprite_index=s_bohater_zyc50 2 Zrób klika zmiennych czyli np. na pistolet i na karabin, to GML global.naboje_pistole=10 global.naboje_karabin=100 itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 a te kody do pierwszego gdzie mam wkleic jak cos w draw gracza czy jak ? a co do drogiego to mi chodizlo by mi wyswietlalo ile mam naboi na ekranie :) np w prawym gornym rogu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 To pierwsze jest niepoprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 a jak jest prawidłowo proszę o pomoc to dla mnie bardzo ważna sprawa , i jeszcze jedno mam obiekt drabina chcę by gracz przy kolizij z nia wchodzil po niej np jak nacisne Klawisz Z to tworzy sie animacja wchodzacego gracza i jak wejdzie to spowrotem normalnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Pomyśl sam z tym pierwszym. Napisałeś zmianę na 50 i 25 hp, ale chyba chcesz żeby poniżej tych wartości też miał odpowiednie sprity? Przeczytaj o warunkach w dokumentacji jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisowa Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 GML draw_healthbar(x1,y1,x2,y2 /* pozycje */ ,amount , backcol /* tego nie wiem */, mincol, maxcol /* kolory healthbaru, odpoowiednio: mincol - kolor, gdy będzie pokazywał mały pasek (minimum energii), maxcol - gdy będzie pokazywał pasek zapełniony (maximum energii)*/, direction /* kierunek wzrastania energii */, showback, showborder /* showback - tlo, showborder - kontury */) taka tam funkcja :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 dyzmek *Klik* Kiedyś robiłem takie coś i ktoś mi pomógł. W obiektcie bohatera w step jest kod z tą drabiną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 dzieki wielkie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się