Skocz do zawartości

alpha +0.01


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj ponownie!

Tym razem mam problem z alpha, a mianowicie:

Chcę, aby niewidoczny obiekt (odznaczone visible) przy zderzeniu z obj_player powiększał swoją alphę o 0.01

próbowałem tak:

w create:

GML
image_alpha=0;

a w kolizji z obj_player:

GML
self.visible=true;

image_alpha+=0.01;

ale problem jest taki, że alpha zwiększa się do wartości 1 po 100 kolizjach

chcę, aby przy jednej kolizji obiekt stopniowo (+0.01) zwiększał alphę.

Czy tak się da?

A i jeszcze jedno jak zrobić "Not Colission with ..." tzn., aby po skończeniu kolizowania gm wykonał jakąś akcję?

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

create:

GML
image_alpha = 0;

rozjasniaj = false;

 

kolizja:

GML
rozjasniaj = true;

 

step lub draw: (draw sie nie wykona, jesli visible = false, pamietaj).

GML
if rozjasniaj {

if image_alpha < 1 then image_alpha += 0.1;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
gnysek, nie chce byc upierdliwt, ale w begin step jeszcze rozjasniaj=false ;)

 

nie

 

ale problem jest taki, że alpha zwiększa się do wartości 1 po 100 kolizjach

chcę, aby po jednej kolizji obiekt stopniowo (+0.01) zwiększał alphę.

 

czytaj ze zrozumieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...