trolu122 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 można jakoś obliczyć na jaką wysokość wyskoczy? chodzi o to że mam grawitacje x i przy skoku vspeed-=y i chce wiedzieć na ile pikseli wzwyż wyskoczy postać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Zasada zachowania energii. mgh = mv^2 / 2 gh = v^2 / 2 h = v^2 / 2g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 działa. wielkie dzieki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 a jak obliczyć jak daleko można skoczyć w bok? może to nie jest trudne ale nigdy nie rozumiałem fizyki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 a zmienia sie hspeed podczas lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 wikipedia > rzut ukośny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 nie. hspeed stałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Zrobiłem ci przykład jak to wyliczyć. Na podstawie tego artykułu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzut_uko%C5%9Bny Tor lotu To ci narysuje jak będzie wyglądał tor lotu ( parabola ) przed skokiem GML V = sqrt( sqr( predkosc_pozioma ) + sqr( predkosc_pionowa ) ); // prędkość początkowa D = arctan2( predkosc_pionowa, predkosc_pozioma); // kąt wektora prędkości początkowej ( w radianach ) tc = ( 2* V * sin( D ) ) / gravity // całkowity czas lotu // to rysuje parabolę for ( t = 0; t < tc; t += 1 ) { xx = predkosc_pozioma * t; yy = predkosc_pionowa * t - (( gravity*sqr(t))/2); draw_circle_color( x+(xx*sign(hspeed)), y-yy, 4, c_red, c_red, 0 ); } A to ci narysuje zasięg rzutu GML z = (sqr(V)*sin(2*D))/gravity; draw_circle_color( X+(z*sign(hspeed)), Y, 6, c_green, c_green, 0 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się