Skocz do zawartości

Instance_nearest_ext


Rekomendowane odpowiedzi

Zajrzałem głęboko w swą pamięć i przypomniałem sobie o skrypcie instance_nearest_ext, który zaproponowano mi na tymże zacnym forum, no i napisałem go sobie w sposób jaki mi kiedyś podano. Jednak w obecnej sytuacji ten sposób jest prawdopodobnie zły.

 

Skrypt podający drugi najbliższy obiekt:

GML
var ix,iy,io,ide,idr;

 

ix=argument0;

iy=argument1;

io=argument2;

 

ide=instance_nearest(ix,iy,io);

instance_deactivate_object(ide);

 

idr=instance_nearest(ix,iy,io);

 

instance_activate_object(ide);

 

return idr;

 

Moja sytuacja wygląda następująco: oLol szuka swojego bliźniaka gdzieś w pobliżu (innego oLol). Jeśli wpiszę tradycyjne instance_nearest to poda mi ID samego siebie bo w końcu on sam jest sobie najbliższym obiektem oLol :D Zatem wyszukuję drugiego najbliższego. I gdy go znajdzie i jest on za blisko, to odpycha się w przeciwnym kierunku.

 

Problem leży w tym, że gdy obiekt deaktywuje sam siebie to powstają jakieś ściny, zaniżenie FPS'a danego obiektu. Nie jestem pewien, czy to jest przyczyną, ale chyba się nie mylę.

 

No to konkretnie: proszę o skrypt, który znajduje najbliższy ten sam obiekt, bez dezaktywacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...