Easeful Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Zajrzałem głęboko w swą pamięć i przypomniałem sobie o skrypcie instance_nearest_ext, który zaproponowano mi na tymże zacnym forum, no i napisałem go sobie w sposób jaki mi kiedyś podano. Jednak w obecnej sytuacji ten sposób jest prawdopodobnie zły. Skrypt podający drugi najbliższy obiekt: GML var ix,iy,io,ide,idr; ix=argument0; iy=argument1; io=argument2; ide=instance_nearest(ix,iy,io); instance_deactivate_object(ide); idr=instance_nearest(ix,iy,io); instance_activate_object(ide); return idr; Moja sytuacja wygląda następująco: oLol szuka swojego bliźniaka gdzieś w pobliżu (innego oLol). Jeśli wpiszę tradycyjne instance_nearest to poda mi ID samego siebie bo w końcu on sam jest sobie najbliższym obiektem oLol :D Zatem wyszukuję drugiego najbliższego. I gdy go znajdzie i jest on za blisko, to odpycha się w przeciwnym kierunku. Problem leży w tym, że gdy obiekt deaktywuje sam siebie to powstają jakieś ściny, zaniżenie FPS'a danego obiektu. Nie jestem pewien, czy to jest przyczyną, ale chyba się nie mylę. No to konkretnie: proszę o skrypt, który znajduje najbliższy ten sam obiekt, bez dezaktywacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Marca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 http://www.gmlscripts.com/script/instances Wybierz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się