PolskiFrancuz Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Robie taki algorytm radaru,raczej strzałek obok gracza które wskazują gdzie jest cel. I mam problem. Mam kilka celów takiego samego typu,i każdy cel robi własną strzałke,tylko jak zrobić aby ta strzałka wskazywała na xy tego celu co stworzył,bo kiedy robie arrow.x=x to zmienia wszytki strzałek a other.x niedziała :/ HELP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 przy stworzeniu strzalki zapisz jej ID obiektu, co ja stworzyl, a potem sie do niego odwoluj: GML with(instance_create(x,y,strzalka)){ tworca=other.id } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Niech każdy obiekt sam w swoim draw rysuje strzałkę na pozycji gracza. Albo iteracyjnie (pętlą) GML for(i=o;i<instance_number(cel);i++) { //rysuj strzałkę } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Theeft przeczytaj jeszcze raz pytanie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 przy stworzeniu strzalki zapisz jej ID obiektu, co ja stworzyl, a potem sie do niego odwoluj: a trochę precyzyjniej ? Bo coś zwaliłeś :/ jak mam najpierw odwołać się do strzałki a potem ją stworzyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 przeciez dzialalo by tak tak jak powiedzial :) w kazdym celu daj: draw_sprite_ext(strzalka,0,gracz.x,gracz.y,1,1,point_direction(gracz.x,gracz.y,x ,y),c_white,1) nie masz po prostu obiektu strzlka moglem sie pomylic z arg. e: a trochę precyzyjniej ? a masz kod? :) e: jak masz jakis uraz do witha, to: GML var id_strzalki; id_strzalki=instance_create(x,y,strzalka) id_strzalki.tworca=id Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 GML for(i=0;i<instance_number(o_mothership_red);i+=1) { in=instance_find(o_mothership_red,i) if(in.x<view_xview[0] or in.x>view_xview[0]+view_wview[0] or in.y<view_yview[0] or in.y>view_yview[0]+view_hview[0]) { draw_set_color(global.red_color) draw_circle(x+lengthdir_x(64,point_direction(x,y,in.x,in.y)),y+lengthdir_y(64,point_direction(x,y,in.x,in.y)),3,0) draw_set_color(c_black) draw_circle(x+lengthdir_x(64,point_direction(x,y,in.x,in.y)),y+lengthdir_y(64,point_direction(x,y,in.x,in.y)),1,0) } } Wyjęte prosto z mojej gry na ligę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 zupełnie niedziała :/ a coz z instance_create() moze ? a co z pierwszym postem ? a theeft zobacze zaraz e: ale gdzie to wklelić theeft ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 grr, jaki masz kod w strzalce? chodzi o step i draw e: theeft Threef :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Threef :) 3F może być :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 step: direction=point_direction(x,y,budynkix,budynkiy); image_angle=direction y=hero.y; x=hero.x; draw nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 tworzenie strzalki: GML var id_strzalki; id_strzalki=instance_create(x,y,strzalka) id_strzalki.tworca=id step strzalki: GML direction=point_direction(x,y,tworca.x,tworca.y); image_angle=direction y=hero.y; x=hero.x; rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 GML for(i=0;i<instance_number(o_mothership_red);i+=1) { in=instance_find(o_mothership_red,i) draw_set_color(c_red) draw_circle(x+lengthdir_x(64,point_direction(x,y,in.x,in.y)),y+lengthdir_y(64,point_direction(x,y,in.x,in.y)),3,0) } Wpakuj w draw obiektu gracza. Edit: 2 osoby z 2 rozwiązaniami :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 var id_strzalki; id_strzalki=instance_create(x,y,arrow) id_strzalki.hero=id; i błąd w 3 linijce draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); for(i=0;i<instance_number(hero);i+=1) { in=instance_find(hero,i) draw_set_color(c_red) draw_circle(x+lengthdir_x(64,point_direction(x,y,in.x,in.y)),y+lengthdir_y(64,po int_direction(x,y,in.x,in.y)),3,0) } pojawia sie czerwona kropka ale sie nierusza id_strzalki.hero=id; zmienna zmiennej ? chyba coś zwaliłeś :/ theeft w twoim kodzie zupełnie niewidze celu. Coś więcej chyba kodu powinno być ? E:jak usunąć post bo przez przypadek emocje mnie poniosły i jest multi post :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 W Draw każdego wroga: GML draw_line(player.x,player.y,player.x+lengthdir_x(64,point_direction(player.x,player.y,x,y)),player.y+lengthdir_y(64,point_direction(player.x,player.y,x,y))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 id_strzalki.hero=id; zmienna zmiennej ? chyba coś zwaliłeś :/ zmienne nie moga miec takich samych nazw jak obiekty/sprity/fonty/dzwieki itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Muczek wybawicielu-działa ! A jak to przerobic na czerwona strzałeczke moze wiesz :))) karolo: Zupełnie Cię nierozumiem,ale i tak dzięki i tobie i 3F a i strzałka powinna być nad hero ale pod budynkami Uzjej ty lepiej weż się do roboty i zrób guzik usuń post !! e: Muczek bardziej bym wolał żeby to był jednak obiekt arrow a nie linia :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się