Muuuuczek567 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Nie, piszesz po prostu: health=100 Ale zmienna "health" jest zmienną globalną. Nie może być dwóch zmienych "health", choćby były w innych obiektach. Nazwij tę zmienną np. "hp", wtedy będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 czyli moj gosc : health=100 a wrog: hp=100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Nie, po prostu hp=100 , bo nie wiem czy health będzie działało z racji tego że już jest taka zmienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 U obu możesz dać zmienną "hp", natomiast zmienna "health" nie należy do żadnego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 czyli to wyglądać ma tak: player/create: hp=100 enemy/create: hp=100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Tak, tak to ma wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Dobra już to zrobiłem a oto mój kod na health bar: draw_sprite_stretched(zycie,0,x-16,y-16,health,5) jak zrobić żeby podążał za mną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 nie, zostaw w spokoju health GML //w create: zycie=100 //w kolizji z pociskiem if zycie>0 zycie-=25 //jeśli hp jest większe od zera odejmujemy 25 else instance_destroy() //jeśli nie to niszczymy wroga with(other) instance_destroy() //niszczymy pocisk kolidujący</span></span> zmienną ZAZWYCZAJ definiujesz w create i przypisujesz jej daną wartośc a później się do niej odnosisz EDIT: Kurcze nie zobaczyłem kolejnych postów, sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 gdzieś trzeba wpisać view_x i view_y ale gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 ok już to mam ;p poszukałem trochę (szukam już 3 dzień);p I teraz tak: mam hp gracza i przeciwnika,health bar gracza mam ale jak zrobić żeby przeciwnik też miał??(chodzi o to że widoczne na ekranie) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 tak samo jak wyświetlasz healthbar gracza, tylko robisz to u wroga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Widzę zero logiki :). Kolego kod na hp u wrogów wygląda identycznie tak jak u bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 taaa tylko ja stworzyłem nowy obiekt do tego;p ale mniejsza o to teraz mam takie oto cudowne pytanie: jeśli mam taki kod: if hp>0 hp-=10 //jeśli hp jest większe od zera odejmujemy 10 else instance_destroy() //jeśli nie to niszczymy wroga with(other) instance_destroy() //niszczymy pocisk kolid to co do niego dodać żeby za każde rozwalenie dodawało 10 punktów (próbowałem set score relative to 10 ale jest jakiś błąd) Edit:bo gdy wklej w draw u gracza lub przeciwnika ten obiekt znika i chodzisz paskiem życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Faq pkt 22 - o znikaniu. A co do punktów to: GML (Po zabiciu) score+=10;. Nigdy nie miałeś do czynienia z programowaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 co do faq 22 nie mam wersji pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 W takim bądź razie użyj draw_sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Chce zrobić tak że gdy się naciska strzałkę w dół gdy się szło w lewo to pojawia mi się mój gość z tarczą ustawiony w lewo a jak się idzie w prawo i naciśnie się strzałkę w dół to żeby był ustawiony z tarczą w prawo.A więc mam sprity i w evencie keyboard pressed down daje taki kod: if keyboard_check_pressed left draw_sprite(playertarczal) if keyboard_check_pressed right draw_sprite(playertarczar) co jest w nim nie tak??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 GML if keyboard_check_pressed(vk_left) sprite_index=playertarczal if keyboard_check_pressed(vk_right) sprite_index=playertarczar wrzuć to do stepa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 a chciałbym żeby stał w miejscu i to robił a nie "jechał" i to robił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 pewnie masz kod na poruszanie za pomoca strzalek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Up nie wypowiadam się. Nie lepiej napisać po prostu hp=100? Zaoszczędzi pisania, pamięci i kłopotu dajesz to w create i jak np. player będzie miał zmienną hp=100 i npc będzie miał zmienną hp=100 to i tak będą mieli różne życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 yp, tak zrobil. Niety, skoro nie chcesz, zeby sie poruszal to: a) mniemam, iz masz tak: if keyboard_check(vk_left)hspeed=-2(albo x-=2, albo w evencie trzymania). to zrob tak: if keyboard_check(vk_left)and sprite_index<>playertarczalewo x-=2 if keyboard_check(vk_left)and sprite_index<>playertarczaprawo x+=2 B) mozesz tez dodac: if !keyboard_check(vk_down){ if keyboard_check_pressed(vk_left) sprite_index=playertarczalewo if keyboard_check_pressed(vk_right) sprite_index=playertarczaprawo } Bodajże najlepszy bedzie sposob b. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Nowy problem ;p : Mam tam kilka broni na mapie zadają różne obrażenia itp. ale gdy zbiorę broń i nacisnę np. klawisz 1 to chciałbym żeby ona się pojawiała na postaci (użyłem opcji wyszukaj znalazłem kilka tematów ale we wszystkich było to rozwiązanie: instance_create(player.x,player.y,karabin) ale wtedy gdy nastąpi kolizja z karabinem zawisa w powietrzu niedaleko koło mnie i gdy do niego doskoczę przyczepia się do mojej głowy ale tylko na czas lotu, po spadnięciu znowu zawisa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 w stepie karabinu ustaw odpowiednio x i y względem playera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 ludzie proszę was o pomoc mam ten kod: // jezeli mamy wybrana jakas bron, wcisniemy LPM i bron jest zaladowana, znak != oznacza 'różne' ( nie jest równe ) if ( mouse_check_button( mb_left ) && ( aktywna_bron != -1 ) && zaladowane ) { // sprawdzamy ktora bron jest aktywna switch ( aktywna_bron ) { case pistolet: // sprawdzamy pod jakim kontem trzeba strzelic by trafic pociskiem tam gdzie celuje myszka var _dir, _inst; _dir = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ); _inst = instance_create( x, y, pocisk ); // tworzymy pocisk _inst.direction = _dir; // nadajemy mu kierunek lotu _inst.speed = 10; // nadajemy mu predkosci zaladowane = false; // nie mozna juz strzelac dopuki bron zostanie ponownie naladowana alarm[0] = szybkosc_broni[ aktywna_bron ]; // odpalamy czas po ktorym bron bedzie mogla znowu strzelac break; case karabin: var _dir, _inst; _dir = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ); _inst = instance_create( x, y, pocisk2 ); { if(ammo>0)ammo-=1; } _inst.direction = _dir; _inst.speed = 15; zaladowane = false; alarm[0] = szybkosc_broni[ aktywna_bron ]; if _dir = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ) break; }; } // zmiana broni ---------------------------------- // jezeli wcisniemy 1 i posiadamy pistolet to if ( keyboard_check_pressed(ord('1')) && bron[ pistolet ] == true ) { // ustaw pistolet jako okatywna bron aktywna_bron = pistolet; // po zmianie broni ladujemy ja na nowo zaladowane = false; alarm[0] = 10; } // jezeli wcisniemy 2 i posiadamy karabin to if ( keyboard_check_pressed(ord('2')) && bron[ karabin ] == true ) { // ustaw karabin jako okatywna bron aktywna_bron = karabin; // po zmianie broni ladujemy ja na nowo zaladowane = false; alarm[0] = 10; } I otóż chce wiedzieć co zrobić gdy wyczerpie się ammo to żeby tylko karabin przestał strzelać a colt dalej, help. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 case karabin: if(ammo>0){ var _dir, _inst; _dir = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ); _inst = instance_create( x, y, pocisk2 ); ammo-=1; _inst.direction = _dir; _inst.speed = 15; zaladowane = false; alarm[0] = szybkosc_broni[ aktywna_bron ]; } break; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 no a ma ktoś jakieś inne sugestie co do rysowania sprita karabinu na graczu (tylko przy naciśnięciu klawisza 1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Proszę. Masz tu praktycznie gotowy silnik(z jakąś tam grafiką). Proste rozwiązania(wręcz banalne) poza tym był tam jakiś drobny problemik ze sprite'ami przeciwnika, mogę Ci go naprawić. Ściągnij plik o nazwie "Pierwsza_Krew.gm81". https://gmclan.org/up7189.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niety Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 ma ktoś link jak zrobić plecak na wersji lite ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się