Skocz do zawartości

mapowanie UV z powtórzeniem tekstury


I am Lord

Rekomendowane odpowiedzi

Mój edytor podłóg do gry 3D potrafi narysować kształt i wygenerować z niego poszczególne trójkąty. Wszystko było by elegancko gdybym tego nie teksturował.

Chcę ustawić współrzędne UV wierzchołków tych trójkątów tak by tekstura podłogi się powtarzała.

Niestety potrafię na razie rozciągnąć teksturę na cały kształ:

 

Moja tekstura: uvmappingtexture.png

 

i jak to wygląda w edytorze i podglądzie 3D:

( to przyklejone do górnej krawędzi kształtu jest ścianą nie podłogą )

uvmapping.png

 

 

W ten sposób ustalam współrzędne UV wierzchołków:

 

U = x / szerokosc poziomu

V = y / wysokosc poziomu

 

GML
d3d_vertex_texture(x1, y1, 0, triangleX1 / room_width,

triangleY1 / room_height);

 

d3d_vertex_texture(x3, y3, 0, triangleX3 / room_width,

triangleY3 / room_height);

 

d3d_vertex_texture(x2, y2, 0, triangleX2 / room_width,

triangleY2 / room_height);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki sposób tekstura się rozciągnie jeszcze bardziej tj. wyjdzie poza room.

 

edit:

 

próbowałem też takiego czegoś:

 

U = ( x mod szerokosc tekstury ) / room_width

V = ( y mod wysokosc tekstury ) / room_height

 

ale też nie podziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...