I am Lord Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Mój edytor podłóg do gry 3D potrafi narysować kształt i wygenerować z niego poszczególne trójkąty. Wszystko było by elegancko gdybym tego nie teksturował. Chcę ustawić współrzędne UV wierzchołków tych trójkątów tak by tekstura podłogi się powtarzała. Niestety potrafię na razie rozciągnąć teksturę na cały kształ: Moja tekstura: i jak to wygląda w edytorze i podglądzie 3D: ( to przyklejone do górnej krawędzi kształtu jest ścianą nie podłogą ) W ten sposób ustalam współrzędne UV wierzchołków: U = x / szerokosc poziomu V = y / wysokosc poziomu GML d3d_vertex_texture(x1, y1, 0, triangleX1 / room_width, triangleY1 / room_height); d3d_vertex_texture(x3, y3, 0, triangleX3 / room_width, triangleY3 / room_height); d3d_vertex_texture(x2, y2, 0, triangleX2 / room_width, triangleY2 / room_height); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Próbowałeś mnożyć room_width, room_height przez liczbę planowanych powtórzeń tekstury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 W taki sposób tekstura się rozciągnie jeszcze bardziej tj. wyjdzie poza room. edit: próbowałem też takiego czegoś: U = ( x mod szerokosc tekstury ) / room_width V = ( y mod wysokosc tekstury ) / room_height ale też nie podziałało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Niezależnie od tego, czy pomnożysz przez mniejszą, czy większą wartość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 jak pomnożę przez 0.5 to tekstura się pomniejszy o połowę ale się nie powtórzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Masz ustawione texture_set_repeat() na 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 No bez jaj że takie coś prostego pominąłem xD Dzięki teraz działa. Edit: a ja głupi już sięgnąłem po open source silnika dooma żeby zobaczyć jak ID software zrobili to :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 W jaki sposób TY to pominąłeś, to już naprawdę nie wiem : O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się