Skocz do zawartości

Tworzenie niestandardowych obiektów 3D.


Zackingoo

Rekomendowane odpowiedzi

Polygon (vertex), wierzchołkami odwrotnie do wskazówek zegara od najniższego punktu tegoż trójkąta.

 

To już dużo mówi. Ale czy moglibyście wytłumaczyć dlaczego po wklejeniu w "draw" obiektu takiego kodu tworzy się piramida o podstawie trójkąta?

{ d3d_primitive_begin(pr_trianglelist); d3d_vertex(100,100,0); d3d_vertex(100,200,0); d3d_vertex(150,150,200); d3d_vertex(100,200,0); d3d_vertex(200,200,0); d3d_vertex(150,150,200); d3d_vertex(200,200,0); d3d_vertex(100,100,0); d3d_vertex(150,150,200); d3d_vertex(100,100,0); d3d_vertex(100,200,0); d3d_vertex(200,200,0); d3d_primitive_end(); }

 

Zaczynamy od najniższej płaszczyzny - tyle rozumiem.

Ale co oznaczają te liczby? Czy to kolejne pozycje czy może kąt jaki tworzy się w danej figurze?

Bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Taki problem otworzyć pomoc do programu? Nawet w edytorze kodu podpowiada, że te pozycje to X, Y i Z punktu. TRIANGLELIST oznacza, że kolejne 3 punkty stanową jeden punkt, TRIANGLEFAN oznacza, że pierwszy punkt jest wspólny, a TRIANGLESTRIP, że po pierwszym trójkącie każdy kolejny punkt jest wierzchołkiem kolejnego, który łączy się z poprzednim (harminijka?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...