Skocz do zawartości

Zablokowane Pole tekstowe, alpha=0;


jdpl2401

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie! Piszę, ponieważ mam mały problem z przykładem (Pole tekstowe / dialogi RPG, link:KlIk!), mianowicie, na początku gry jest wszystko ok, potem gdy wyświetli się pierwszy dialog, również wszystko jest ok. Jednakże, po zakończeniu tego dialogu w STEP obiektu obj_text, w kroku 3 alpha zostaje ustalona jako 0, aby okienko zniknęło. Niestety przez to, inne obiekty które wyświetlały coś poprzez draw (np tekst czy prostokąty etc.) również zanikają. Dopiero gdy od nowa pojawi się dialog i alpha będzie większa od 0, wtedy też wszystko wraca do normy, i tak w kółko.

 

Wydaje mi się, że chodzi tu właśnie o "alpha", ale nie jestem pewien.

 

Możecie coś podpowiedzieć?

 

Z góry dziękuję :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznie przed każdym rysowaniem czegokolwiek jest dodać draw_set_alpha(1)

 

Powinieneś mieć również możliwość zmiany alpha na 1 po zakończeniu rysowania tekstu. Domyślam się, że masz to zrobione tak:

 

GML
if pokazac_okno = true

{

draw_set_alpha(1)

}

else

{

draw_set_alpha(0)

}

 

draw_okno()

 

Wystarczy dodać:

 

 

GML
if pokazac_okno = true

{

draw_set_alpha(1)

}

else

{

draw_set_alpha(0)

}

 

draw_okno()

 

draw_set_alpha(1)

 

 

Oczywiście da się to zrobić lepiej, ale powinna Ci któraś z tych opcji wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...