Skocz do zawartości

jdpl2401

Użytkownicy
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Male

Osiągnięcia jdpl2401

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. świetnie, działa idealnie. Dziękuję bardzo ;-)
  2. Hej ;-) Potrzebuje jakiejś rady. Chciałbym zrobić jakiś separator do pieniędzy. Konkretnie chodzi mi o to, że liczhba $1000 zapisywana by była jako $1.000. Nie wiem czy dobrze myślę, ale zapewne powinienem zrobić 2 zmienne, jedna (1.) a druga (.000). Tylko, że jeżeli będę chciał zwiększyć podczas gry stan pieniędzy o np $2.300 to muszę zrobić: global.kasa1+=2; oraz global.kasa2+=300; Tu moje pytanie, bo według mnie będzie to wyglądać tak, że jak zmienna bedzie równa 000 to będzie nam wyświetlać liczbę 0. Chyba, że jest jakaś możliwość nadania zmiennej wartości 1.200, tak aby wyświetlało 1.200 a nie 1.2 ?
  3. Tak na prawdę to nie wiem jak pomóc, bo nie dałeś kodu żadnego. Rozumiem, że ściany zatrzymują pociski?.
  4. Witam wszystkich. Czy znacie może jakieś fajne przykłady morskich fal? Coś takiego: ewentualnie jakiś ciekawy "gif editor", który pozwoli zrobić animację GIF, coś w stylu powyższej animacji? ;-)
  5. ;-) racja.. już się tym zająłem ;-)
  6. oł je ;-) Troche zmieniłem, w sensie collision_rectangle zamieniłem kolizją, bo akurat tak będzie lepiej.. ale... działa ;-) fajno. Dziękuję bardzo ;-)
  7. Jak w drawie wstawiam "draw_sprite" to znika grafika bloku ;-/ ehh
  8. Witajcie. Jednak zdecydowałem się napisać post w poszukiwaniu pomocy, bo już mnie to denerwuje. Próbuje zrobić, aby na bloku (32x32) który dotyka gracz pojawił się inny blok z animacją (10 klatek niszczenia.. taka jak w minecrafcie). Ewentualnie żeby zamiast bloku sam sprite się pojawił, nie wiem jak lepiej. No i gdy wykona te 10 klatek, żeby usunął tą animację niszczenia, usunął blok i zmienił wartość jakiejś zmiennej.. Fak, ale tego dużo. Niestety za każdym razem wykona wszystko fajnie ładnie, ale potem już nie działa... lub po dotnięciu robi cały czas te obiekty z animacją, a nie jeden.. Wiem, że nie potrafię tłumaczyć B) Przeglądałem już fora oraz google.. znalazłem jedno, ale one zmieniały teksturę bloku. EDIT: Ok.. nie dopisałem... Z góry chciałem podziękować za jakieś podpowiedzi lub przykłady. Dziękuję ;-)
  9. Heloł. Mam pytanko. Czy jest jakiś sposób, aby ustalić distance_to_object pomiędzy obiektami tylko na 4 kierunki, a nie do okoła obiektu? Obrazek może troche bardziej rozjaśni o co mi chodzi: Dziękuję :-)
  10. Ok, niby poradziłem sobie, troche na około. ;-) Dzięki bardzo.
  11. Witam. Mam mały problem. Chciałbym ustalić solid dla pewnych obiektów, ale w zależności od tego z której strony obiekt będzie się zbliżał. Najlepiej pokażę na obrazku: W sensie, że od góry, od lewej i prawej podchodzenie do ściany kończy się jej skasowaniem, zaś od dołu solid, zablokowaniem ruchu. Próbowałem z direction, jednakże nie wychodziło :crying: Dziękuję;-) Wesołych Świąt.
  12. hmm.. nie wiem czy nie robie czegoś źle. Obiekty, którym przypisałem persistent (kilka) pojawiają sie również w room 2 :-/ kurcze. Chodziło mi tylko o trzymanie wartości zmiennych
  13. Witam. Mam pytanko. Zakładamy, że w roomie jest pewien obiekt, który posiada zmienną, np: rozmowa=0. potem zmieniamy na rozmowa=3. Jak przechodzę do innego rooma, a potem wracam do tego znowu, to obiekt ma znowu zmienną rozmowa=0. Czy muszę zastosować tutaj jedynie zmienne globalne, czy mogę to zrobić jakoś inaczej? @EDIT: Tak.. Chodzi o to, żeby obiekt trzymał wartość zmiennej cały czas.
  14. Dziękuję ślicznie.. Działa :-) A myślałem, że na dzisiaj już koniec pracy przy grze. dziękuję, zamykam ;-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...