QetVixi Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 A więc chciałbym , aby w lewym górnym rogu widniał pasek stanu, a mianowicie: Życie, oraz kasa. Mógłbym to zrobić, jednakże nie wiem dokładnie jak zrobić, aby pokazywało wartość jaką mamy żyć, czy kasy. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 GML draw_text(x,y,'Life :'+string(o_player.life)) // rysuj tekst "Life : + wartość zmiennej" na x i y</span> To w wersji napisowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QetVixi Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Ale u mnie x i y się zmieniają, gdyż obraz podąża za postacią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Jeśli dasz ten kod, który wcześniej podałem, w Draw w obiekcie gracza, to będzie się rysował dokładnie w miejscu, w którym jest gracz. A możesz dać tak GML draw_text(view_xview[0]+32,view_yview[0]+32,'Life :'+string(o_player.life)) // rysuj tekst "Life : + wartość zmiennej" na x viewa 0 + 32 i y viewa 0 + 32</span> :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QetVixi Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Jak użyłem pierwszego: ERROR in action number 1 of Create Event for object Gracz: Error in code at line 1: draw_text(x,y,'Life :'+string(o_player.life)) // rysuj tekst "Life : + wartość zmiennej" na x i y ^ at position 31: Unknown variable o_player Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 o_player to ma być nazwa obiektu, którym steruje gracz >.< No i musisz mieć w nim zdefiniowaną zmienną "life". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Jeśli nadal nie rozumiesz to : GML // w create bohatera life=100 Obiekt bohatera nazwij "o_player" i już. Teraz tylko wklej tamten kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QetVixi Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Dobra w create gracza mam kod: GML draw_text(view_xview[0]+32,view_yview[0]+32,'Life :'+string(gracz.life)) // rysuj tekst "Life : + wartość zmiennej" na x viewa 0 + 32 i y viewa 0 + 32</span> oraz: GML life=100 I co? Bo żadnego text draw'a nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Dobra w create gracza mam kod: Omg, tego kodu nie daje się w crate, tylko w draw, tak trudno się domyślić. Jeśli obiekt ma sprite, to dodaj do niego jeszcze taki kod ( w draw rzecz jasna ) : GML draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 GML draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) draw_self() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QetVixi Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Przepraszam, pomyliło mi się, skorzystałem także z tego kodu ze sprite, jednakże jak mam gracz to nie zmienia swojego sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 draw_self() Sorry, ale nie znam tej funkcji, gdyż nie programuje w GM 8.1, a w GM 8. Przepraszam, pomyliło mi się, skorzystałem także z tego kodu ze sprite, jednakże jak mam gracz to nie zmienia swojego sprite. Sprite zmieniasz za pomocą : sprite_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QetVixi Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Dzięki wielkie, można zamknąć ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się