Skocz do zawartości

Uruchamianie skryptu przez obiekt znajdujący się pod innym obiektem.


m97

Rekomendowane odpowiedzi

1.Stwórz obiekt, który będzie się tworzył tuż po zniszczeniu obiektu ziemia np ziemia_destroyed.

2.Ustaw mu miejsce kolizji na górną część sprite'a (w menu tworzenie i edycji sprite'a)

3.

a)Jeśli dotknie piasku (wykryje kolizję) to niszczy siebie i wywołuje event dla piasku

b)jeśli nie dotknie piasku(czyli nie wykryje kolizji) w ciągu określonego (krótkiego) czasu to po prostu znika.

 

 

//Edit

 

Jednak z tego co widzę mój kod zadziała tylko na jeden konkretny piasek który graniczył z blokiem ziemi więc spadnie tylko ten jeden klocek (sądzę, że tworzysz coś na wzór minecrafta). Reszta słupa piasku pozostanie wisząca w powietrzu więc kod w moim pojęciu musiałby być bardziej skomplikowany. W takim wypadku każdy blok musiałby mieć swój objekt który tworzy się po zniszczeniu. W minecraft zdaje się używane są zmiany solidności obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Próbowałem napisać skrypta który odpowiadałby za spadanie. Problem polega na tym, że skrypt musi działać do momentu w którym piasek będzie kolidował z innym obiektem. Wtedy to skrypt wyłączy grawitację oraz wyzeruję prędkość i się wyłączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...