Skocz do zawartości

Ruch po orbicie/ grawitacja


alwin

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak ugryźć problem...

Chciałbym uzyskać coś takiego- mamy 3 planety a,b,c

a.gravity = 10;

b.gravity = 15;

c.gravity = 20;

 

Krążą one sobie w różnych odl wokół planety c.

i mamy obiekt statek.

Jak zaprogramować jego ruch z uwzględnieniem mocy grawitacji danych planet i odl do nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najprostrzego.. Ale tak w miare realistycznego.Jak byś użył mp_potential_step?

Próbowałem z gravity_direction, z lengthdirami ale jakos mi szaleją statki:)

 

o taki ruch chodzi: Żeby obliczyć orbitę końcowa statku.

fgdfthdfth.jpg

 

pobawcie się tutaj np:

http://phet.colorado.edu/sims/my-solar-sys...-system_en.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przykład, w którym mniej więcej zastosowana jest "realistyczna" grawitacja: O TUTAJ

 

- każde id obiektu znajduje sie w tablicy głównej obiektów

- co step ta tablica jest przeglądana i aktualizowany jest ruch (za pomocą motion_add)

- generator w create tworzy wszystkie obiekty, spisuje do tablicy i ustawia wartości takie jak masa, prędkość.

- inne opcje, które zamieściłem to między innymi użycie dwóch różnie poruszających sie backgroundów, oraz sposób obliczania wejścia w orbitę kołową (lecisz w stronę zielonej strzałki, aż zostanie tylko kółko :) . Tym się nie sugeruj w swoim projekcie, wyznacza to tylko orbitę kołową, a jak wiemy praktycznie żadne ciało się po niej nie porusza.

 

Have fun ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...