alwin Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Nie wiem jak ugryźć problem... Chciałbym uzyskać coś takiego- mamy 3 planety a,b,c a.gravity = 10; b.gravity = 15; c.gravity = 20; Krążą one sobie w różnych odl wokół planety c. i mamy obiekt statek. Jak zaprogramować jego ruch z uwzględnieniem mocy grawitacji danych planet i odl do nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Potrzebujesz dokładnego obliczania ? Czy jak najprostszego ? Może użyj mp_potential_step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Jak najprostrzego.. Ale tak w miare realistycznego.Jak byś użył mp_potential_step? Próbowałem z gravity_direction, z lengthdirami ale jakos mi szaleją statki:) o taki ruch chodzi: Żeby obliczyć orbitę końcowa statku. pobawcie się tutaj np: http://phet.colorado.edu/sims/my-solar-sys...-system_en.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 https://gmclan.org/up5009_4_grawitacja.html to mój przykład. :thumbsup: Nie wiem czy to konkretnie to czego wymagasz , ale grawitacja jest. sterowanie strzałkami, a CLTR resetuje gre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Poszukaj wzoru na siłę grawitacji i GML motion_add(point_direction(x, y, planeta.x, planeta.y), moc); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Zrobiłem przykład, w którym mniej więcej zastosowana jest "realistyczna" grawitacja: O TUTAJ - każde id obiektu znajduje sie w tablicy głównej obiektów - co step ta tablica jest przeglądana i aktualizowany jest ruch (za pomocą motion_add) - generator w create tworzy wszystkie obiekty, spisuje do tablicy i ustawia wartości takie jak masa, prędkość. - inne opcje, które zamieściłem to między innymi użycie dwóch różnie poruszających sie backgroundów, oraz sposób obliczania wejścia w orbitę kołową (lecisz w stronę zielonej strzałki, aż zostanie tylko kółko :) . Tym się nie sugeruj w swoim projekcie, wyznacza to tylko orbitę kołową, a jak wiemy praktycznie żadne ciało się po niej nie porusza. Have fun ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 O w mordę :w00t: Rudy wymyśliłeś to na poczekaniu? Skubany.. dobry jesteś. pro jak nic:) Dzięki wielkie! Sporo mi zajmie czasu żeby to skumać w ogóle ale na pewno sie przyda, choć szczerze mówiąc chciałem cos prostrzego. Ale byłbym głupi gdybym wybrzydzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 W ogóle cóż to za projekt? Opisz mi go na PW, ciekaw jestem twojego projektu :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się