Skocz do zawartości

Gra internetowa na wiele graczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Oto przykład gry sieciowej na wielu graczy. Uruchamiajcie na localhoscie, tzn. uruchomić gierę do 8 (jeśli nic nie zmienicie) razy. Kod opisany, ładny i odpowiem na każde pytanie związane z przykładem.

 

Pliczek

E:Nie ma tyle kodu co ta moja samochodówka, więc każdy to powinien zrozumieć. Radzę zrobić czat z rozróżnianiem graczy (najlepiej przez nick) dla wprawy. Przy tym zadaniu przestudiujcie dokładnie kod wysyłania nicku z serwera.

 

Do działania potrzebny 39dll!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, żeby załatwić to jednym obiektem. Spróbuję jeszcze zoptymalizować, ale to jest tylko przykład. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamiast pozycji wysyłać np. klawisz danego gracza, czy jego prędkość.

E: Mówcie, jak można by to zoptymalizować. Chciałbym, żeby ten przykład miał sens i zachował swoją ideę, czyli jak najmniej obiektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi oto, tylko że jak wysyłasz wciśnięty klawisz to gdy klient "odtwarza" sobie ruch np ma x+=3 to postać przesuwa się 3px na klatkę, i gdy u jednego gracza fps wynosi 30 to przesunie się o 90px, a jeśli u innego wynosi 60 to obiekt przesunie się 180px czyli różnica wynosi 90Px w strzelance nawet 1px może decydować czy się kogoś trafi czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zawsze zależy od rodzaju gry. Moglibyscie mi jeszcze powiedzieć, o co chodzi z tym, żeby robić to na obiektach? Przecież i tak, będzie trzeba te same informacje przesyłać. Hmm. mogę zrobić tak, że co [tutaj liczba graczy] stepów bedę przesyłał współrzędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Już widzę jak ktoś mi udostępnia swoje tajemnice. ;) Może hole punching i UPD, czy jakoś tak mogę zastosować, ale resztę to raczej każdy sam musi wymyślić. W końcu na tym polega robienie gier, że by cały czas coś wymyślać.

A może tak z łaski swojej uruchom wyszukiwarkę i mózg, dzięki czemu odnajdziesz stosowne artykuły (np. od kodera multi w Halo).

Ofc nie po polsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...