kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Witam. Oto przykład gry sieciowej na wielu graczy. Uruchamiajcie na localhoscie, tzn. uruchomić gierę do 8 (jeśli nic nie zmienicie) razy. Kod opisany, ładny i odpowiem na każde pytanie związane z przykładem. Pliczek E:Nie ma tyle kodu co ta moja samochodówka, więc każdy to powinien zrozumieć. Radzę zrobić czat z rozróżnianiem graczy (najlepiej przez nick) dla wprawy. Przy tym zadaniu przestudiujcie dokładnie kod wysyłania nicku z serwera. Do działania potrzebny 39dll!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Po uruchomieniu i kliknięciiu Serwer pokazało się ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Other Event: Game Start for object cont: Error defining an external function. :( I czemu instrukcje w skryptach są po angielsku? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Nie masz DLL. Tak mi się wydaje, ale nie wiem bo nie pobierałem :P ( Poszukujesz serwa pod gre? xD ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 No jasne zapomniałem o tym, że trzeba ściągnąć 39dll, skrypty są po ang, bo to są skrypty dołączone z 39dll. E:Na stronie gmclan jest kurs pisania gierek sieciowych na 2 graczy, pong chyba. Jest tam opisane co trzeba mieć, żeby to urochomić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Przykład do dupy zero optymalizacji. Wysyłanie pozycji gracza co step. Zapycha łącze działa tylko na lanie. Syf :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Zapomniałem o czymś, zaraz poprawię. E:Nowy link Zmienił się kod w cont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Moim zdaniem na obiektach(graczach i obiekcie sterującym) było by lepiej, strasznie niezoptymalizowane nawet pingpong by się ciął . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Chodziło mi o to, żeby załatwić to jednym obiektem. Spróbuję jeszcze zoptymalizować, ale to jest tylko przykład. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamiast pozycji wysyłać np. klawisz danego gracza, czy jego prędkość. E: Mówcie, jak można by to zoptymalizować. Chciałbym, żeby ten przykład miał sens i zachował swoją ideę, czyli jak najmniej obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Jak będziesz wysyłać tylko wciśnięty klawisz to na każdym komputerze będzie on w innej pozycji ponieważ fps mogą się różnić co wpływa na prędkość poruszania się obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Fakt, w AT tak jest :P - masz niskie fps'y jesteś wolniejszy Niestety... ale gra i tak wymiata :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Nie chodziło mi oto, tylko że jak wysyłasz wciśnięty klawisz to gdy klient "odtwarza" sobie ruch np ma x+=3 to postać przesuwa się 3px na klatkę, i gdy u jednego gracza fps wynosi 30 to przesunie się o 90px, a jeśli u innego wynosi 60 to obiekt przesunie się 180px czyli różnica wynosi 90Px w strzelance nawet 1px może decydować czy się kogoś trafi czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 To zawsze zależy od rodzaju gry. Moglibyscie mi jeszcze powiedzieć, o co chodzi z tym, żeby robić to na obiektach? Przecież i tak, będzie trzeba te same informacje przesyłać. Hmm. mogę zrobić tak, że co [tutaj liczba graczy] stepów bedę przesyłał współrzędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 A nie lepiej po prostu tylko wtedy kiedy się ruszy?.? EDIT: I dodaj setnagle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Mam zrobione tylko wtedy kiedy się ruszy. E:Co to setnagle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Z serwera są wysyłane do graczy ci stepa a nie jak dojdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Nie roumiem Cię teraz. Przecież tak jest. Serwer wysyła dane jeśli się zmieniły co stepa. Zauważyłem, że nie ma sensu robić tak, że wysyłam co jakiś czas info od graczy, bo się duże cofki robią. E:Masz najnowszą wersję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Ok teraz zobaczyłem, setnagle przyspiesza trochę TCP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Mógłby ktoś przetestować prędkość poza lanem? Ja mam lagi, bo mam wolny net i zawsze mam lagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 20 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Ja bym radził poczytać trochę jak to się robi w grach profesjonalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Już widzę jak ktoś mi udostępnia swoje tajemnice. ;) Może hole punching i UPD, czy jakoś tak mogę zastosować, ale resztę to raczej każdy sam musi wymyślić. W końcu na tym polega robienie gier, że by cały czas coś wymyślać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Na pewno nie wysyłanie pozycji co stepa. Chyba co 8 będzie optymalnie. Gnysek też kiedyś o tym pisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Takie rzeczy da radę zrobić. E:Proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 20 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Już widzę jak ktoś mi udostępnia swoje tajemnice. ;) Może hole punching i UPD, czy jakoś tak mogę zastosować, ale resztę to raczej każdy sam musi wymyślić. W końcu na tym polega robienie gier, że by cały czas coś wymyślać. A może tak z łaski swojej uruchom wyszukiwarkę i mózg, dzięki czemu odnajdziesz stosowne artykuły (np. od kodera multi w Halo). Ofc nie po polsku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się