ZyperPL Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Cześć! Mam małe pytanko. Jak używać funkcji sprite_add_from_screen i sprite_create_from_screen? Próbowałem na różne sposoby i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Chciałbym zrobić takie coś: GML if !sprite_exists(map0_0) && room=room0_0 { player1.visible=0 //zeby nie zrobilo zdjecia gracza sprite_add_from_screen //robi zdjecie rooma } else player1.visible=1 a potem w drawie rysuje zmniejszony ten sprite, tak się tak zrobić? Ważne jest żeby sprite działał poza roomem, tzn. w jednym roomie robię sprita a w drugim on nie znika :P Proszę o w miarę szybką pomoc ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Po pierwsze funkcja musi zawierać jakieś argumenty, które znajdziesz w dokumentacji. Po drugie przydałoby się przypisać grafikę do np. zmiennej globalnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Wiem przecież, że argumenty >.< Tylko, że gdy wpisuje tam nazwę spritu i inne takie to przy rysowaniu nic się nie rysuje i nie wiem w czym problem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 To może zaprezentuj co tam wpisujesz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 GML Blah=sprite_create_from_screen draw_sprite(Blah) brak indeksu z tego co pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Bo tak: Tą komendę używamy i tak po prostu tworzy się sprite? Czy musimy mieć jakiś inny o tej nazwie. Bo pokazuje mi, że nie ma takiej wartości (map0). Dobra, wpisuje tak: sprite_add_from_screen(map0,0,0,640,480,320,240). O co to chodzi? EDIT!!! map0=sprite_create_from_screen(0,0,640,480,0,0,320,240) sprite_add_from_screen(map0,0,0,640,480,0,0) Próbowałem się bawić tak, ale jest czarny ekran :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi