Skocz do zawartości

bronie - zmiana, ammo


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka! Nudziło mi się, więc zrobiłem przykład dla początkujących w GM.

 

Kodu jest mało, jest prosty i opisany, więc nawet bardzo początkujący powinni dać rade ogarnąć ;)

 

Jego możliwości(:P)to:

- zmiana broni

- przeladowanie broni

- zdobywanie broni

 

proszę :)

https://gmclan.org/up7221_12_bronie.html

 

//700 post! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if keyboard_check_pressed(ord('Q')){

k=bron_mam//zapisujemy trzymana bron do zmiennej k

if bron_mam>0//jesli bron wieksza od 0 to odejmujemy 1

bron_mam-=1

else//jesli nie

bron_mam=2//to ustawiamy na 2, czyli bron o najwiekszej liczbie

while(global.bron[bron_mam,0]=0){//i wykonujemy te czynnos dopoki bron nie jest odblokowana :P

if bron_mam>0

bron_mam-=1

else

bron_mam=2

}

if k!=bron_mam{//jesli bron sie zmienila

ms=false//nie mozemy strzelac

alarm[0]=45 //szybkosc zaladowania broni

execute_string('sprite_index=s_ziom'+string(bron_mam)) //i zmieniamy sprita :)

}

}else if keyboard_check_pressed(ord('E')){

k=bron_mam

if bron_mam<2

bron_mam+=1

else

bron_mam=0

while(global.bron[bron_mam,0]=0){

if bron_mam<2

bron_mam+=1

else

bron_mam=0

}

if k!=bron_mam{

ms=false

alarm[0]=45

execute_string('sprite_index=s_ziom'+string(bron_mam))

}

vs

GML
if(keyboard_check_pressed(ord('Q')))||(keyboard_check_pressed(ord('E')))

{

bron_mam = (bron_mam-(((keyboard_check_pressed(ord('Q')))*2)-1)) mod 3

while(global.bron[bron_mam,0]=0) bron_mam = (bron_mam-(((keyboard_check_pressed(ord('Q')))*2)-1)) mod 3

ms = false

alarm[0]=45

execute_string('sprite_index=s_ziom'+string(bron_mam))

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popełniłeś właśnie samobójstwo własnymi słowami : P

Skoro zrobiłeś to kalecznie, to po kiego grzyba wstawiłeś to na forum?

 

No i nawet nie sprawdziłeś, czy mój kod działa. Byłby dobry po poprawkach, których nie chciało mi się dodawać ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dobra:

GML (CREATE)
//bron 1

bron[0,0] = "pistolet"; //nazwa broni

bron[0,1] = sound1; //dźwięk wystrzału

bron[0,2] = sprBulet1; // sprite naboju

bron[0,3] = room_speed/5; // liczba strzałów na sekunde

//bron 2

bron[1,0] = "karabin"; //nazwa broni

bron[1,1] = sound2; //dźwięk wystrzału

bron[1,2] = sprBulet2; // sprite naboju

bron[1,3] = room_speed/10; // liczba strzałów na sekunde

//itd

//zmienne

gun_holding = 0 //aktualnie trzymana broń</span>

GML (GLOBAL LEFT BUTTON)
if alarm[0] <= -1

{

var bullet;

bullet = instance_create(x,y,objBullet);

bullet.sprite_index = bron[gun_holding,2];

sound_play(bron[gun_holding,1]);

alarm[0] = bron[gun_holding,3];

}

Resztę dorób sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...