karolo320 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Siemka! Nudziło mi się, więc zrobiłem przykład dla początkujących w GM. Kodu jest mało, jest prosty i opisany, więc nawet bardzo początkujący powinni dać rade ogarnąć ;) Jego możliwości(:P)to: - zmiana broni - przeladowanie broni - zdobywanie broni proszę :) https://gmclan.org/up7221_12_bronie.html //700 post! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 GML if keyboard_check_pressed(ord('Q')){ k=bron_mam//zapisujemy trzymana bron do zmiennej k if bron_mam>0//jesli bron wieksza od 0 to odejmujemy 1 bron_mam-=1 else//jesli nie bron_mam=2//to ustawiamy na 2, czyli bron o najwiekszej liczbie while(global.bron[bron_mam,0]=0){//i wykonujemy te czynnos dopoki bron nie jest odblokowana :P if bron_mam>0 bron_mam-=1 else bron_mam=2 } if k!=bron_mam{//jesli bron sie zmienila ms=false//nie mozemy strzelac alarm[0]=45 //szybkosc zaladowania broni execute_string('sprite_index=s_ziom'+string(bron_mam)) //i zmieniamy sprita :) } }else if keyboard_check_pressed(ord('E')){ k=bron_mam if bron_mam<2 bron_mam+=1 else bron_mam=0 while(global.bron[bron_mam,0]=0){ if bron_mam<2 bron_mam+=1 else bron_mam=0 } if k!=bron_mam{ ms=false alarm[0]=45 execute_string('sprite_index=s_ziom'+string(bron_mam)) } vs GML if(keyboard_check_pressed(ord('Q')))||(keyboard_check_pressed(ord('E'))) { bron_mam = (bron_mam-(((keyboard_check_pressed(ord('Q')))*2)-1)) mod 3 while(global.bron[bron_mam,0]=0) bron_mam = (bron_mam-(((keyboard_check_pressed(ord('Q')))*2)-1)) mod 3 ms = false alarm[0]=45 execute_string('sprite_index=s_ziom'+string(bron_mam)) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 ok, mistrzu, ale alarm ma sie odpalac tylko, jesli zostala znaleziona inna bron. PS: Pisałem, że zrobiłem to kalecznie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Popełniłeś właśnie samobójstwo własnymi słowami : P Skoro zrobiłeś to kalecznie, to po kiego grzyba wstawiłeś to na forum? No i nawet nie sprawdziłeś, czy mój kod działa. Byłby dobry po poprawkach, których nie chciało mi się dodawać ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 zrobiłem kalecznie, ale chyba tylko to :P A zrobiłem tak, bo inaczej nie umiem. I nie musiałem sprawdzać kodu, bo po obejrzeniu znam jego działanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 czy ktos mogl by przerobic ten wspanialy przyklad tak by bylo w nim : 1.kazda bron ma inny pocisk (bo ja nie umiem przerobic). 2.kazda bron ma inny dzwiek przeladowania. bardzo dziekuję :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Nikt ci tego nie przerobi, ale wystarczy że stworzysz tablice 2-wymiarową i pierwszy parametr to nr broni a drugi to ilość dmg, dźwięk, nabój itp np. GML bron[0,0] = 15; bron[0,1] = sound1; bron[0,2] = sprBulet1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 zrobilem obj_tablica ale nic sie nie zmienilo ani pocisk ani dzwiek danej broni chodz wstawilem swoje parametry. jak mam to zrobic gdzie to wstawic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Zasłużyłeś na facepalma ale nawet nie chce mi się szukać obrazka. Miałeś stworzyć tablice a nie objekt i musisz zmodyfikować ten kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 ediepl jak proszę powiedz. chodzi o tę tablicę co się uruchamia ctrl schift i n ? ale ja tak próbowałem będziesz w creditsie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Dobra: GML (CREATE) //bron 1 bron[0,0] = "pistolet"; //nazwa broni bron[0,1] = sound1; //dźwięk wystrzału bron[0,2] = sprBulet1; // sprite naboju bron[0,3] = room_speed/5; // liczba strzałów na sekunde //bron 2 bron[1,0] = "karabin"; //nazwa broni bron[1,1] = sound2; //dźwięk wystrzału bron[1,2] = sprBulet2; // sprite naboju bron[1,3] = room_speed/10; // liczba strzałów na sekunde //itd //zmienne gun_holding = 0 //aktualnie trzymana broń</span> GML (GLOBAL LEFT BUTTON) if alarm[0] <= -1 { var bullet; bullet = instance_create(x,y,objBullet); bullet.sprite_index = bron[gun_holding,2]; sound_play(bron[gun_holding,1]); alarm[0] = bron[gun_holding,3]; } Resztę dorób sobie sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 trudne to wpisuje jak trzeba i nic nawet nie wiem co to jest to gun holding nie moge wprowadzic kodu od ciebie bo juz mam tamte wspolrzedne o magazynkach itd itp a jak je usune nie bedzie dzialac i kij wie co tu zrobic :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Napisałem w komentarzach co czym jest, radze zaczęć od początku naukę z GM. PS: Kod jest tak prosty że nawet bedziom by go zrozumiał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 ej ale co wykasowac te co mam teraz od nowa bronie wprowadzac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Tak tamten stary wykasuj i zastąp tym, dodaj do tablicy jeszcze jedną zmienną "mam" żeby sprawdzać czy ma tą broń, dopisz kod na zmianę broni i gites. EDIT: Już nie wspominając o zmiennych typu ammo które też wypadało żebyś dodał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 PS: Kod jest tak prosty że nawet bedziom by go zrozumiał... Bo zrozumiał i być może użyje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się