ZyperPL Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Proszę o małą pomoc. W jaki sposób mogę uzyskać taki działający kod: GML if room=room-1_0 instance_destroy(); Chodzi o to, żeby w nazwie rooma był minus, który GameMaker traktuje jako room ODJĄĆ jeden. Próbowałem to zrobić w " ale nie pomaga :P Macie jakieś pomysły? Odpada, żebym po prostu zmienił nazwę, bo musi tak być :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Zmień znak z minusa na jakiś inny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 A co w ogóle znaczy room odjąć 1? Możesz użyć funkcji room_goto_previous, żeby przejść do poprzedniego roomu, możesz operować na indeksach roomów, ale nie da się zrobić tego, o co prosisz (o ile chodzi Ci o to, co mnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Mam zmienną rx i ry. Wartości te zmieniają się po wyjściu poza room. Idę w lewo wartość rx odejmuje się o jeden. Czyli wynosi -1. A room wczytuje się taki: roomrx_ry. Dlatego potem, Game Maker nie traktuje to jako nazwę, tylko jako room - 1_0. Więc nie będę zmieniał znak minusa na jakiś inny (na plusa?) bo wtedy wszystko się pomiesza. Room_goto_previous przenosi mnie zgodnie z indeksami roomów a ja mam w grze kilkadziesiąt roomów więc nie da rady tak zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 moze execute_string('go_to_room(room'+string(rx)+string(ry)+')')? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 if x<-5 {rx-=1 execute_string( 'room=(room'+string(rx)+'_'+string(ry) ); x=room_width-15} Mam tak. To jakaś różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 nie room=, tylko room_goto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 A nie dało by się zrobić tak że zostawiasz te swoje zmienne rx i ry i byłby obiekt ktòry przemosiłby cię do rooma według tych zmiennych, albo w ustawieniach rooma ustawiłoby się do jakiego rooma masz się przenieść gdy wyjdzesz poza jego granicę. Byłoby to trochę więcej roboty ale na pewno by działało. Tak w ogòle to jakiej wielkości są twe roomy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Wiadomo, że mógłbym zrobić ręcznie. Ale nie chce, bo jak jest dużo roomów, to za dużo z tym roboty. Roomy mają wielkość 640x480 ale co to zmienia? Poza tym, hopek, gdybym mógł przechodzić z rooma do rooma do bym nie miał problemu. Ale ja mam jeden room, a z niego 4 wyjścia. Więc nie chce ręcznie tego robić, a z tymi zmiennymi wszystko działa. Nie prosiłem o pomoc w przechodzeniu między roomami, tylko o sposób na użycie minusa w nazwie rooma w GMie. Zmieniacie temat niepotrzebnie. @karolo320, ale coś zmienia room, a room_goto? Bo jak to jest to samo to po co mam zmieniać? Edit: Zmieniłem na to całe ROOM_GOTO. I już wcale nie działa. Dzięki za pomoc. Ale nie takiej potrzebowałem. Btw. Na prawdę nikt nie umie tego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Jak czegoś nie da się zrobić to co inni mają z dupy rozwiązanie wziąć? To co ty wymyśliłeś jest debilne. Po twojej wypowiedzi muszę stwierdzić że chyba koledzy cię bardzo lubią. To tyle z mojej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 A może zrobić tablicę 2D z roomami (o ile każdy room ma po wyjściu z każdej strony, nie że jakieś dodatkowe), powpisywać roomy i tylko zapisywać sobie aktualne "X,Y" rooma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 On pewno robi jakiś edytor czy coś, i pewno chce zrobić dodawanie i usuwanie rooma, a potem zapis, i odczyt w grze. Moge się mylić, ale po co by to było innego.... :) Może napisz sobie taki edytor, że zrobisz sobie system indexowania i poprostu jak dodajesz room to index=największemu indexowi+1 i jak tak, to zapisuje wcześniej do notatnika współrzędne i inne info o tym co było posadzone na roomie, następnie kasujesz all co było w roomie, i masz pusty new room z new indexem. W razie kasowania, poszukujesz np. zmiennej która zawierała dany index i kasujesz wszystko od niej do następnej zmiennej zawierającej index. - chyba tak się da... Jeśli coś źle obmyśliłem, lub pominąłem, albo jeszcze inaczej, głupi pomysł, to poprawcie mnie, czy coś. Aj sry, nie przeczytałem posta porządnie x3 nademną.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Nie robię żadnego edytora. @Dawka, nie wiem za bardzo o co Ci chodzi, bo strasznie chaotycznie piszesz. A "TO" co ja wymyśliłem. To co? Bo nie rozumiem. Pisz zrozumiale i uzasadniaj swoje wypowiedzi :) Mógłbyś napisać to jeszcze raz? ;) Wracając do tematu: Dobra. Zrobię, że nie ma minusowych roomów. Będzie na początku 50_50 a potem jak się odejmie to będzie 49_50 i jakoś to pójdzie. Ale dziwne, że nie da się obejść takiego banalnego problemu. Myślałem, że bardziej się userzy GMClanu znają na Gmie. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 też jesteś userem, i też się nie znasz. I tak super wyjaśniłeś o co Ci chodzi, że nikt nie zrozumiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Minus w nazwie rooma, mówi samo za siebie. Tylko tutejsi użytkownicy zawsze starają się pomóc na swój sposób. Mówisz jedno, oni drugie.. i nie tylko ja tak sądzę... @Dawka, to nie jest żadne moje rozwiązanie. Wiele osób tak robi, że Ty tego nie rozumiesz to już Twoja sprawa. Nie spamuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi