m97 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Witam, mam następujący problem: kiedy w dużym pokoju umieszczę dużo wody gra się zacina. Najprawdopodobniej spowodowane to jest tym, że komputer sprawdza bardzo dużą liczbę kolizji. Czy da się temu zaradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 zmniejszyć ilość obiektów, lub ciał kolizyjnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Słyszałem, że istnieje funkcja instance_deactivate. Czy mogła by ona mi pomóc. Zmniejszyć ilości ciał kolizyjnych chyba się nie da ponieważ chciałbym zrobić ocean z rozlewającą się wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 funkcja instance_deactive deaktywuje wybrane obiekty. Można ją wykorzystać np. tak: robisz obiekt deactiver i w step mu dajesz: //dla tych, ktorzay chcieli mnie wyzywac za ten sposob, dopiero przy wysylaniu posta kapłem się, że nie będzie działąć :) instance_deactive_all(1); instance_active_region(view_xview,view_yview,view_wview,view_hview,false,true); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 To zależy czy masz viewa i jego rozmiary są mniejsze niż pokoju. @up: instance_deactivate_all(1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 @up, no tak :) To tylko jeden ze sposobów optymalizacji. Chociaż zawsze się zastanawiałem, czy jakbym miał room np.5000x5000 i w nim jakiś dom w TD(ściany, jakieś tam obiekty rupieci) to czy bardzie by się opłacało deaktywować je(to też trochę musi zająć, tak co stepa), czy niech już sobie stoją i w sumie nic nie robią? @up: instance_deactivate_all(1) ok, mój błąd, myślałem, że ten argument brzmi: "Deaktywować też Ciebie?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Sprawdzałem i dezaktywacja pomaga nawet przy rupieciach, a zwłaszcza jak obiekty wykonują jakieś ciężkie obliczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 czy niech już sobie stoją i w sumie nic nie robią? Jak to nic nie robią? Każda instancja nawet jak nie ma żadnych eventów i tak wykonuje co step*ilość włączonych viewów, funkcję draw_self(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 No tak, ale draw_self jest szybsze niż dezaktywacja wszystkich obiektów i aktywacja tych w viewie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Nie, zrób test i zobacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 No tak, ale draw_self jest szybsze niż dezaktywacja wszystkich obiektów i aktywacja tych w viewie? to powinno cię przekonać jak ona jest skuteczna https://gmclan.org/up539_4_deaktywacja.html obiektów w roomie jest 10000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 nie mowie o sytuacji kiedy mamy 10000 obiektow :D Kto w ogóle tyle trzyma w roomie(dobra, może trzymacie:))? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 5 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 A platformówka z tajlami 32x32 i roomem wielkości 10k px na 6k px to ile myślisz obiektów będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 W mojej grze do wody wykorzystuję bloczki 32x32. Czy jest jakiś sposób aby przy dużej ilości tych bloczków gra nie zwalniała? Czy mogę wykorzystać system cząstek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Jeżeli woda jest statyczna to użyj tego co dałem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 chciałbym zrobić ocean z rozlewającą się wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się