Skocz do zawartości

Powolne menu


blackmaul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem. Robie pewna gre i zaczalem od zrobienia menu do niej. Ale po stworzeniu 1 klawisza niewiem czy warto kontynuowac. Chodzi o to ze gdy najezdzamy kursorem na klawisz New on powinien sie rozjasnic, a gdy zjedziemy to wroci do normy. Albo gdy go nacisniemy to zrobi sie ciemny a gdy puscimy to stanie sie normalny.

 

Zapisalem gre jako plik *.exe ale w to na razie nie da sie grac jedynie samo menu ;) MOzecie wyjasnic mi dlaczego tak sie dzieje ze menu chodzi wolno? http://www.gmclan.org/up1072.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

To wina tła, ponieważ dałeś wielkość jednego piksela, wskutek czego program musi wyrysowywać cały czas około 300 tysięcy kopii tła obok siebie aby pokryć całą planszę. Mogłeś już dać tło 64x64 (wtedy program będzie rysował tylko 75 kopii czyli 5000 razy mniej!) albo w ogóle je wywalić i tylko zmienić w roomie kolor podkładu na czarny. Krótko mówiąc katastrofalny błąd. :] (Pamiętaj, że tło w GM nie jest domyślnie rozciągane, tylko układane kafelkowo)

 

Poza tym powinieneś zrobić tylko jeden sprite guzika z trzema klatkami. W create byś dał image_speed=0, żeby animacja nie leciała. A potem kolidując z myszką byś zmieniał tylko image_index (wyświetlaną klatkę animacji). Nie lepiej tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...