JaroPL Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 witam pragne stworzyć by mój sprite Latał mam taki oto kod: GML switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-4,y) {x-=4} break; case vk_right: if place_free(x+4,y) {x+=4} break żeby poruszał się w Prawo i w lewo ale nie wiem jak poruszać się w w Dół i do góry.prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Jest jeszcze takie coś jak oś y. Nie miałeś w szkole? GML switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-4,y) {x-=4} break; case vk_right: if place_free(x+4,y) {x+=4} break case vk_up: if place_free(x,y-4) {y-=4} break; vase vk_down if place_free(x,y+4) {y=+4} braek; } Kilka błędów zostawiłem. Zobaczymy czy dojdziesz gdzie. To tak dla sprawdzenia twoich intelektualnych możliwości ^^. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroPL Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ahhh :bash: :bash: dobra juz mam dzięki.. GML switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-4,y) {x-=4} break; case vk_right: if place_free(x+4,y) {x+=4} break case vk_up: if place_free(y-4,x) {y-=4} break; case vk_down: if place_free(y+4,x) {y+=4} break } ...przypomniałem sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 I tak źle. Poczytaj o argumentach funkcji place_free. Czy tylko ja uważam że chodzenie na boki jest analogiczne do tego co na przodu i w tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ahhh :bash: :bash: dobra juz mam dzięki.. GML switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-4,y) {x-=4} break; case vk_right: if place_free(x+4,y) {x+=4} break case vk_up: if place_free(y-4,x) {y-=4} break; case vk_down: if place_free(y+4,x) {y+=4} break } ...przypomniałem sobie. LOL xD Funkcja place_free przyjmuje argumenty najpierw X następnie Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 GML _xx = 0; _yy = 0; switch ( keyboard_key ) { case vk_left: _xx = -4; break; case vk_right: _xx = 4; break; case vk_up: _yy = -4; break; case vk_down: _yy = 4; break; } if ( place_free( x + _xx, y + _yy ) ) { x += _xx; y += _yy; } Problem robicie :rolleyes: ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroPL Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Thx wszystko działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się