JaroPL Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam,mam taki problem szukałem na Forum ale nie znalazłem prosze o pomoc. chce żeby moja Animowana postać po podniesieniu jej nosiła przy sobie z Amunicją i strzelała z niej jak to zrobić,z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witam,mam taki problem szukałem na Forum ale nie znalazłem prosze o pomoc. chce żeby moja Animowana postać po podniesieniu jej nosiła przy sobie z Amunicją i strzelała z niej jak to zrobić,z góry dziękuje. Po podniesieniu broni? To zrób sobie zmienną podniesiona_bron i na początku daj jej false (w create znaczy się), a po kolizji z obj_bronia zmień jej wartość na true. No i teraz strzelanie w step: GML if podniesiona_bron and keyboard_check(vk_space)//jak chcesz zeby nie strzelala za czesto, to ci potrzebna dodatkowa zmienna, czy juz gotowe do strzału { new = instance_create(x,y,pocisk_obj) new.direction = direction } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroPL Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 hmm a mógłbyś jaśniej bo niewiem o co ci chodzi nie jestem do Końca zielony ale naprawde niewiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 No już jaśniej się nie da, podałem ci maksymalnie (albo i bardziej) uproszczony kod. Jeszcze raz: W create: GML podniesiona_bron = false //zeby bron nie strzelala za szybko to jeszcze to moze_strzelac = true W kolizji z bronią leżącą na ziemi: GML podniesiona_bron = true W step: GML if podniesiona_bron and keyboard_check(vk_space) and moze_strzelac { new = instance_create(x,y,pocisk_obj) new.direction = direction moze_strzelac = false alarm[0] = 5 } No i jeszcze alarm[0]: GML moze_strzelac = true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 chyba zapomniałeś dodać new.speed=(np)20 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroPL Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 dobra mam teraz jeszcze jedno Pytanko :P jak strzelac Pojedyńczo np: naciskasz spacje to amunicji idzie w Ogrooom ja chcem aby,jak nacisniesz "spacje" to pocisk wystrzeliwał raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 if podniesiona_bron and keyboard_check_pressed(vk_space) //pressed, czyli wykonuje tylko jak wcisles { new = instance_create(x,y,pocisk_obj) new.direction = direction } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Można także skorzystać z alarmów albo z zmiennych, które będą ograniczały szybkość strzelania: GML //=== CREATE === strzal=1; //=== STEP === if(podniesiona_bron&&keyboard_check(vk_space)&&strzal) { //akcja strzalu alarm[0]=5; strzal=0; } //=== ALARM[0] === strzal=1; GML //=== CREATE === strzal=0; //=== STEP === if(podniesiona_bron&&keyboard_check(vk_space)&&!strzal) { //akcja strzalu strzal=1; } if(strzal) { strzal+=1; if(strzal==5) strzal=false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 candy, to rozwiązanie było 2,3 posty temu, a JaroPL nie o to chodziło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Teraz to zauważyłem, sry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się