BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Jak zrobić że z góry ekranu lecą kule różnej wielkości ? Chodzi mi o to, że postać musi przed nimi uciekać/omijać a one lecą,lecą tak aż hp się skończy. Z góry dzięki :) (Ps. Jak by co, tam ten temat dalej aktywny ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 GML instance_create(random_range(view_xview,view_wview),-10,kula) A żeby były różnej wielkości ustawiasz sobie image_xscale i image_yscale ( w create kuli ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Tworzysz obiekt kontroler (będzie on tworzył kule): GML //===CREATE=== alarm[0]=30; //===ALARM[0]=== instance_create(choose(x1,x2,x3...,x16),0,choose(nazwa1,...,nazwa16)) alarm[0]=30; Pierwszy choose() losuje jakiś x (wpisz do 16 wartości), drugi tworzy obiekty kule (tutaj wpisz nazwy tych kul). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 @up: jeśli mamy szeroką planszę, choose(x1,x2...) to fatalne rozwiązanie. GML instance_create(32+random(room_width-64),0,choose(nazwa1,...,nazwa16)); alarm[0]=30; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Spróbowałem oby dwa sposoby, nawet je próbowałem połączyć ale za każdym razem jest jakiś błąd: ERROR in action number 1 of Alarm Event for alarm 0 for object kulka: Creating instance for non-existing object: 10 Taki u ediepl, a jak łącze to z candym ( w sensie zamieniam instance_create itd) to też ten sam błąd :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Za kulka podkładasz nazwę obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Tak , teraz to właśnie zauważyłem , zamiast obiekt, dawałem tam sprite (mój błąd) , dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się