Elevator Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 jesli uzywam tego skakania platformowego co jest chyba w 13 pkt faq to jak sprawdzic czy object znajduje sie w powietrzu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} // obiekt jest w powietrzu else {gravity = 0} // obiekt jest na ziemi</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 mam jeszcze jedno pytanie, zeby nie zakladac nowego tematu zadamje tutaj https://gmclan.org/up6961_12_platform.html czy ktos wie czemu po skośnym skoku (W+d/W+a) postać sie blokuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Bo nie użyłeś maski. https://gmclan.org/up539_12_platform_poprawka.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Bo za kazdym razem jest inna maska i ludzik sie blokuje przez jeden piksel , ktory jest wolny u dolu spraite'a skoku, stworz sprite caly zaczerniony o wymiarach ludzika i ustaw go jako maske objektowi bohatera, czyli w polu -nazwa obiektu -sprite -visible solid -depth -persident -parent -mask e: za duzop pisalem i huder wyprzedzil :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 jeszcze jedno pytanko dotyczace tego projektu wie ktos moze co trzeba zrobic zeby postac normalnie lądowala (sprit sie nie zmienia) (nie psując czegos innego ..), gdy normalnie 'schodzi'(czyli nie skacząc) z tego bloczka co znajduje sie na nim po wlaczeniu gry? wspomnialem zeby poprawa tego nie psula czegos innego poniewaz sam moge to naprawic, ale po mojej naprawie wyskakuje mi inny problem <_< takze kolejne pytanie, czemu postac podczas lądowania po skoku tak dlugo zamienia sprita ze skaczacego ludzika na stojacego ludzika? https://gmclan.org/up6961_12_platform_poprawka.html sorry ze was tak katuje ale sam nie moge na nic wpasc co by rozwiazalo moje problemy D: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 https://gmclan.org/up3309_12_platform_poprawka.html Masz tutaj poprawiony, myślę że rozwiązałem twój problem :) PS. Tam w kodzie pozmieniaj sobie "place_free(x,y+1)" na "gravity=0" :) tak dla wydajności :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 teraz postać chodzi w powietrzu, ale dzięki za chęci -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 WTF? Pobrałem to samo i mi skacze normalnie?!?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 U mnie też skacze... nawet spada z platformy gdzie ty widzisz chodzenie w powietrzu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 moze chodzi mu o sprita GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5 if sprite_index=spritechódlewo or sprite_index=spritestoilewo{sprite_index=spriteskaczelewo} if sprite_index=spritechódprawo or sprite_index=spritestoiprawo{sprite_index=spriteskaczeprawo}} else {gravity = 0 if sprite_index=spriteskoklewo and keyboard_check(vk_left){sprite_index=spritechódlewo}else {sprite_index=spritestoilewo} if sprite_index=spriteskokprawo and keyboard_check(vk_right){sprite_index=spritechódprawo}else {sprite_index=spritestoiprawo} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 tak chodzilo mi o sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się