Lordis Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Witam ! Mam pytanie w jakis sposób zrobić coś takiego: mam zmienną: GML Skin="Chlop" i mam pare obrazków animacji tego chlopa (chodzenie w lewo,prawo, w góre itd) nazwy tych obrazków są takie same za wyjątkiem końcówki np. sChlop_idzie_lewo, sChlop_idzie_prawo, sChlop_idzie_gora, chciałem zrobić wybór bohatera Chlopa i Babe. Do zmiennej skin zapisywała by się nazwa wyglądu naszego bohatera (Chlop lub Baba). i kod przypisania wyglądu jest następujący GML sprite_index = "s" + skin +"_idzie_gora"; Lecz to nie działa. Jak rozwiązać ten problem? Pomyślałem zrobie że moge zrobić 2 wymiarową tablice i zapisać tam wszestkie nazwy animacji i wywolywać je z tamtąd ale jak bede ich miał np. 100 i do tego około 5 postaci to juz bedzie troche pisania :/ więc może istnieje jakaś szybsza metoda na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 execute_string("sprite_index=skin+'lewo'",0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Nie pomgło. Napisałem tak jak ty i nić, kombinuje teraz z tym ale caly czas wywala error albo gra uruchamia się ale bohater nie ma sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Lipca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Jak już to GML execute_string("sprite_index = s" +skin+ "_idzie_gora",0) Ale ja bym radził użyć tablic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 ok dzięki ten kod działa :D Uważasz że użycie tablic bedzie lepszym rozwiązaniem? wydaje mi się że w ten sposób bedzie owiele szybciej i gdybym miał mieć np. 20 wyglądów postaci to tablic bym musiał troche napisać a tu jest jedna linijka. Z jakiej strony tablice będą lepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Szybsze dla gm. execute_string strasznie spowalnia grę jeśli się go często używa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się