Skocz do zawartości

Zmienna w nazwie obiektu, sprite'a itd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Mam pytanie w jakis sposób zrobić coś takiego:

 

mam zmienną:

GML
Skin="Chlop"

i mam pare obrazków animacji tego chlopa (chodzenie w lewo,prawo, w góre itd) nazwy tych obrazków są takie same za wyjątkiem końcówki np. sChlop_idzie_lewo, sChlop_idzie_prawo, sChlop_idzie_gora,

chciałem zrobić wybór bohatera Chlopa i Babe. Do zmiennej skin zapisywała by się nazwa wyglądu naszego bohatera (Chlop lub Baba).

i kod przypisania wyglądu jest następujący

GML
sprite_index = "s" + skin +"_idzie_gora";

 

Lecz to nie działa. Jak rozwiązać ten problem? Pomyślałem zrobie że moge zrobić 2 wymiarową tablice i zapisać tam wszestkie nazwy animacji i wywolywać je z tamtąd ale jak bede ich miał np. 100 i do tego około 5 postaci to juz bedzie troche pisania :/ więc może istnieje jakaś szybsza metoda na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki ten kod działa :D

 

Uważasz że użycie tablic bedzie lepszym rozwiązaniem? wydaje mi się że w ten sposób bedzie owiele szybciej i gdybym miał mieć np. 20 wyglądów postaci to tablic bym musiał troche napisać a tu jest jedna linijka.

Z jakiej strony tablice będą lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...