Skocz do zawartości

multi bez netu v2


Bedziom

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Ostatnio pytałem o multi bez netu, zacząłem robić to właśnie totoroto i jest błąd (ale nie error z gm'a) :

a. mam 2 czołgi - do 1 wchodzi gracz 1 do 2 gracz 2. I gracz 1 może wejść i wyjść, ale gracz 2 może do czołgu nr. 2 tylko wejść. Korzystałem z przykładu "Gta example" i skopiowałem kod oraz go edytowałem, wydaje mi się, poprawnie. O co chodzi?

b. jak to zoptymalizować?

c. jak zrobić, żeby gracz mógł strzelać w kierunku w którym jest obrócony (mam sterowanie w stylu GTA II z Faq) ?

 

 

jak coś to łapcie projekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a

gracz 2 wychodzi z czogłu ale tego nie widzisz bo w tej samej klatce gry od razu z powrotem do nie go wchodzi. Dzieje się tak dlatego że 2 gracz pojawia się na złej pozycji, pojawia się na czołgu wobec czego kolizja z nim nadal trwa a że dzieje się to w tej samej klatce gry w której została naciśnięta spacja warunek w evencie klizji z czołgiem

GML
if keyboard_check(vk_space)

{

instance_destroy()

global.incar2 = true

view_object[1] = o_tank2

}

zostaje spełniony.

 

No to masz 2 opcje jak to rozwiązać.

1. Zaraz po wykonaniu wyjścia z czołgu wyczyścić klawisz spacji ( i entera na wszelki wypadek ) używając funkcji keyboard_clear();

GML
// If the player is in the car,

if global.incar2=true

{

if place_empty(x-24,y-24) // and the place next to the car is empty,

{

if speed<1 // and the car moves slow enough,

{

instance_create(x-24,y-24,o_anti) // Create obj_player at the place

global.incar2=false // Player is no longer in car

view_object[1] = o_anti // Change the view object to the player

keyboard_clear(vk_space)

}

}

}

lub

2. Zmienić graczowi 2 pozycję wychodzenia. ( w tym wypadku winowajcą jest sam sprit, niebieski czołg ma inny origin niż zielony, zielony poza czołgiem z niebieski w środku niego )

 

b użyć jednego obiektu gracza, w evencie create możesz stworzyć zmienną która będzie ich między sobą rozróżniała. To samo możesz zrobić dla jakiego kolwiek pojazdu. Może zaraz to edytuję i ci pokaże jak to wszystko pozwijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...