Bedziom Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Siemka! Ostatnio pytałem o multi bez netu, zacząłem robić to właśnie totoroto i jest błąd (ale nie error z gm'a) : a. mam 2 czołgi - do 1 wchodzi gracz 1 do 2 gracz 2. I gracz 1 może wejść i wyjść, ale gracz 2 może do czołgu nr. 2 tylko wejść. Korzystałem z przykładu "Gta example" i skopiowałem kod oraz go edytowałem, wydaje mi się, poprawnie. O co chodzi? b. jak to zoptymalizować? c. jak zrobić, żeby gracz mógł strzelać w kierunku w którym jest obrócony (mam sterowanie w stylu GTA II z Faq) ? jak coś to łapcie projekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 @refresh bo jakoś dziwnie utonęło :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 a gracz 2 wychodzi z czogłu ale tego nie widzisz bo w tej samej klatce gry od razu z powrotem do nie go wchodzi. Dzieje się tak dlatego że 2 gracz pojawia się na złej pozycji, pojawia się na czołgu wobec czego kolizja z nim nadal trwa a że dzieje się to w tej samej klatce gry w której została naciśnięta spacja warunek w evencie klizji z czołgiem GML if keyboard_check(vk_space) { instance_destroy() global.incar2 = true view_object[1] = o_tank2 } zostaje spełniony. No to masz 2 opcje jak to rozwiązać. 1. Zaraz po wykonaniu wyjścia z czołgu wyczyścić klawisz spacji ( i entera na wszelki wypadek ) używając funkcji keyboard_clear(); GML // If the player is in the car, if global.incar2=true { if place_empty(x-24,y-24) // and the place next to the car is empty, { if speed<1 // and the car moves slow enough, { instance_create(x-24,y-24,o_anti) // Create obj_player at the place global.incar2=false // Player is no longer in car view_object[1] = o_anti // Change the view object to the player keyboard_clear(vk_space) } } } lub 2. Zmienić graczowi 2 pozycję wychodzenia. ( w tym wypadku winowajcą jest sam sprit, niebieski czołg ma inny origin niż zielony, zielony poza czołgiem z niebieski w środku niego ) b użyć jednego obiektu gracza, w evencie create możesz stworzyć zmienną która będzie ich między sobą rozróżniała. To samo możesz zrobić dla jakiego kolwiek pojazdu. Może zaraz to edytuję i ci pokaże jak to wszystko pozwijać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Dzięki, o to chodziło :) Działa. Czekam jeszcze na odpowiedzi na pyt. b i c :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 c: GML (Step) if (keyboard_check_pressed(mb_left)) { var zPocisk; zPocisk = instance_create(x,y,objPocisk); zPocisk.direction = direction zPocisk.speed = 4 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 c GML a=instance_create(x,y,pocisk) a.direction=direction EDIT: znowu drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 b https://gmclan.org/up539_12_abbxy2.html W edytorze roomów kliknij na obiekty o_terror crtl + PPM (GM8) lub PPM (GM8.1) i wybierz creation code, tam jest zmienna która mówi z którym graczem związać ten obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się