Fronia1996 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 jak zrobić bota że chodzi losowo po 32pix. co 2 sekundy ale nie dalej niż 256pix. od miejsca w którym jest na początku i kierunek w którym idzie jest z odpowiednim spritem w grze z widokiem w stylu tibi? (mam cztery sprity z każdym kierunkiem i co dalej?) wiem że trudno zrozumieć:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Losuj za pomocą choose() liczby 1,2,3,4 Niech 1 oznacza, że postać idzie w lewo, 2 w górę itd. Gdy wylosujesz liczbę sprawdź czy postać jest oddalona od swojego punktu startowego o 256 px (skorzystaj z xstart i ystart). Gdy okaże się, że postać jest, to wróć do punktu pierwszego (losuj cyfrę). Gdy jest bliżej pozwól jej iść w odpowiednim kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 a na kodzie by dało rade? nie że leniwy jestem tylko nie umiem za bardzo:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Postaraj się samemu to napisać. Potraktuj to jak zadanie domowe. Jak sam to napiszesz, to nauczysz się czegoś nowego i zdobędziesz dużo doświadczenia. Ja mogę Ci podpowiedzieć z czego skorzystać: funkcje if(), choose(), image_index/sprite_index, hspeed, vspeed, alarm[]/pętle(loop). Poczytaj o tym w helpie. Moim zdaniem jest o wiele lepiej napisać kod (nawet jeśli zajmie to 2 tygodnie) niż spisać gotowca i zastanawiać się jak algorytm działa. Jak staniesz w miejscu i nie będziesz mógł ruszyć dalej, to wtedy zapytaj i wrzuć własny kod. Zobaczymy co da się zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 dobry motywator:P ale wątpie żebym sam zrobił:( gry głównie robię w weekendy więc choć dawno zaczęłęm przygode z game markerem jestem nadal początkującym kod to podstawa objektu której nie wiem jak zrobić więc myślę że dobra analiza i przerobienie tekstu wystarczy:P (powtarzam że nie chodzi o to że leniwy jestem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Ja nie używałbym hspeed/vspeed, alarm i choose, ale irandom, place_snapped i speed/direction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Pliczek dla Ciebie: plik. To jest jeden z wielu sposobów jak można to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 oto to mi chodziło ale czemu jak wstawia się ten objekt w room to nie jest wyrównany do siatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Ponieważ ustawiłem mu Origin x i y po środku sprite'a. Zamień te parametry w opcjach sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 a dało by rade jeszcze zrobić tak że jak jest kolizja z objektem który ma zaznaczone solid to nie idzie w kierunku tego objektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Oczywiście, że się da. Skorzystaj z funkcji place_free(). Teraz Twoja kolej ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 wstyd pytać ale jaki to event? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rokulcia Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 W przykładach jest. Losowe chodzenie dla NPC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 w stepie piszesz if place_free(x,y) poczytaj o tej funkcji w stepie tak jak napisał użytkownik candy jak sam coś napiszesz to zbierzesz doświadczenie. Chociaż ja bym skorzystał z place_meeting(object) czy jakoś tak do kolizji bardziej pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się