LolikZabijaka Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Cześć, chcę zrobić w swojej platformówce scenę w bloku, ale mam problem ze schodami, chciałbym, aby działały w następujący sposób. Chcę, aby działały na zasadzie drabiny z gry Lode Runner. Ogólnie wiecie jak wyglądają drabinki w platformówkach. Chcę aby podczas wchodzenia po schodach nie możliwe było zejście z nich bokiem. Chcę aby podczas wchodzenia była animacja. Wchodzenie w schodzenie - klawisze góra i dół. Za pomoc dziękuję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 GML if kolizja_z_drabina && wciskasz_klawisz_gora { y -= szybkosc_wchodzenia; sprite_index = animacja wchodzenia; } else if kolizja_z_gora_drabiny && wciskasz_klawisz_dol { y += szybkosc_wchodzenia; sprite_index = animacja_wchodzenia; } Trochę myślenia, chłopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 ale to było proste :) Dzięki :) Sorki, jeszcze jedno: Jak wyeliminować zapadanie się postaci w podłogę przy schodzeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 GML if kolizja_z_drabina && postac_schodzi && kolizja z podloga { sprite_index = stoi; } Lub p prostu zrób drabinkę jeden klocek wyżej niż ziemia, wtedy spadnie na ziemię, a na drabinkę sobie wskoczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 to są schody a nie drabinka, więc jest większy problem, z resztą sam zobacz jak to wygląda https://gmclan.org/up2808_12_Przygod_wka.html - tu masz silnik, wejdź do drugiego wysokiego bloku do drzwi tuż za czerwony autem klawiszem "spacja" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Tutaj masz kod, aby postać się nie zapadała w podłoże: GML if(keyboard_check(vk_up))//idzie do góry { if(collision_point(x,y+15,obj_schody,1,0))// jeżeli ma kolizję ze schodami (15 punktów poniżej Origin Y) y-=5;//to idź do góry } else if(keyboard_check(vk_down))//analogiczna sprawa. { if(collision_point(x,y+20,obj_schody,1,0)) y+=5; } Jeżeli chodzi o sterowanie, to ja zawsze wklejam to do STEP END. Collision with obj_sciana możesz usunąć. Postać może poruszać się w lewo i w prawo wchodząc po schodach, co może spowodować, że zacznie chodzić w powietrzu jak za bardzo wyjdzie. Dopisz kod, który to uniemożliwi (coś podobnego do tego, ale w kierunku X). Możesz jeszcze zrobić tak, że gdy naciśniesz strzałkę w górę, to postać będzie iść do góry do momentu, w którym skończą się schody. Analogicznie w dół. Gdy idzie blokujesz sterowanie i spokojnie czekasz, aż postać osiągnie swój cel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 chcę wrzucić kod grawitacji, ale jak wklepuję to: GML if(place_free(x,y+1)) //jeśli gracz nic nie ma pod nogami... vspeed+=1; //...zaczyna opadać</span> kiedy znajdę się piksel nad ziemią postać zapada się w nią (wcześniej normalnie po niej chodziła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Ponieważ masz vspeed nie jest wyzerowane. Będzie ciągle przesuwał się o xx pikseli w dół. Musisz dopisać kod, który sprawdzi czy postać ma kontakt z podłożem i wyzerować vspeed. Następnie korzystasz z move_contact_solid(argumenty), żeby ustawić postać na podłożu. E: Jeżeli postać jest na schodach, to musisz wyłączyć grawitację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Dobra, ch** z grawitacją, jak zrobić żeby postać bokiem nie mogła zleźć ze schodów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Tak jak napisałem wcześniej. Zrób podobny kod, który Ci podałem: GML if(collision_point(x +/- xyz,y,obk_schody,1,0))// sprawdzasz teraz w kierunku x nie y x +/- = xyz; Byłoby dobrze jeżeli skorzystasz z maski dla bohatera (poczytaj o tym na forum, wiele razy było). Maska ułatwia kodzenie w platformówkach. A tak swoją drogą, jak będziesz się szybko poddawał, to dużo nie osiągniesz. Lepiej posiedzieć godzinę/dwie , samemu napisać dwie linijki kodu i zrozumieć jak działają funkcję. To zawsze zaprocentuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się