Madness Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zrobiłem bota na zasadzie współrzędnych x i y narazie wiadomo nie jest do końca sprawny ma problem z omijaniem ściany itp. ale to poprawie ^^... Widziałem przykład z GMClanu pokazujący pole widzenia bota :jezor: właśnie chciałbym czegoś podobnego tyle że takie coś żeby bot się nie obracał a miał pole widzenia krótko mówiąc o 360 stopniach ,a nie tak jak w przykładzie ,że ma jakieś tam pole widzenia np.: 30 stopni i się obraca ... Jeśli ktoś może mi opracować takie coś lub poprostu wytłumaczył jak to zrobić i za pomocą jakich funkcji to bym mu po stokroć dziękował :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Nic nie zrozumiałem,podaj link do przykładu i wytłumacz to trochę jaśniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Sprawdzaj odległość bota od gracza, jeśli gracz będzie blisko to bot go widzi, jeśli nie, bot chodzi sobie dalej ;D Rysowanie pola widoku to zwykły sprite/funkcja ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Aha o to chodzi :frusty: https://gmclan.org/upload/gm/examples/polewidzenia.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 No tak ale jak wql narysować to niewidoczne koło tzn. pole widzenia dopiero potem se moge robić z nim kolizje ^^ a chodzi że nie umiem go narysować a bez tego kolizji być nie może ;] EDIT: a sorka nie doczytałem do końca postu ^^ spróbuje ze spritem bo funkcjami nie umiem no chyba że dopomożesz ^^ i powiesz która funkcja do czego słuzy i jak to rozstawić ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 To co ci podałem wyżej będzie w sam raz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Jesli można jeszcze zapytać :D to macie jakiś pomysł na poruszanie się bota niż współrzędnymi x i y np.: GMLif x > Player.x { if place_free (x-3,y) {x-=3} } EDIT: Chodzi mi o to że najpierw bot sprawdza pozycje playera a potem do niego idzie ... macie jakiś pomysł na coś innego ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 if distance_to_object Player <= 128 { mp_potential_step_object(x,y,3,Player) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 :thumbsup: Zostało mi tylko podziękować :thumbsup: (przynajmniej narazie ^^ póki nie mam problemów z polem widzenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Narazie zrobiłem to na podstawie iif collision_ellipse...... {draw_text (view_xview+100,view_yview+150,"Siemano")} Jak każdy wie po kolizji wyświetla się tekst Siemano ;d Mam pytanie da się zrobić przeźroczystą elipse? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 image_alpha = 0.5 draw_ellipse(...) image_alpha = 1 image_alpha działa do wszystkich funkcji rysujących, możesz stosować z tekstem, liniami itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 I znowu musze podziękować ;d :thumbsup: Thanks :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się