loo_ser Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Będę robił grę a przynajmniej spróbuje. Mam na myśli to co w tytule postu, scrolowana bijatyka, coś na wzór "Final fight". Zacząć chcę od mechaniki gry tzn. poruszanie, kolizje, zliczanie punktów, przedmioty itp. a później zajmę się grafiką. Zrobiłem sobie prostego sprite'a z bohaterem i jakiś background ale niewiem jak zrobić aby się poruszał (bohater). Wiem że można to zrobić w języku programowania wbudowanym w Game maker'a (czy jakoś tak ???) ale na początek w mojej pierwszej grze chciałbym pominąć pisanie w kodzie jeśli jest to możliwe i skupić się na klikaniu. Proszę o jakieś wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 chodzi o chodzenie platformowe? https://gmclan.org/up6514_12_t_platform2.html E: bo napisałeś że nie wiesz jak zrobić żeby bohater się poruszał więc nie wiem o co Ci dokładnie chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loo_ser Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Hmm... za młody jesteś żeby wiedzieć co to "Final fight":) jest to gra podobna do "Litlle fighters", w której chodzi o poruszanie się w czterech kierunkach z pewnymi ograniczeniami jak budynki, samochody, latarnie, kontenery na śmieci oraz zbieranie przedmiotów no i walka z przeciwnikami i boss'em na końcu każdego level'u. Ale, ale poruszanie już sobie zrobiłem tylko że bohater nie chce się zatrzymać :/ . W "Object properties" kliknąłem "Add event" tam kliknąłem "Keyboard" i dodałem cztery kierunki a w każdym z nich "Start movinging in a direction" z odpowiednimi kierunkami ale nie wiem jak zatrzymać bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 w stepie if !keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_down){ speed=0 } jesli nie wciskasz zadnej strzalki to szybkosc wynosi 0 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Spróbuj kodem: GML (step) if keyboard_check(vk_right) { x += 4; } if keyboard_check(vk_left) { x -= 4; } if hero.y > góra_planszy && hero.y < dol_planszy { if keyboard_check(vk_up) { y -= 4; } if keyboard_check(vk_down) { y += 4; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 GML if x>0 and x<room_width{ if keyboard_check(vk_right){ x += 4; } if keyboard_check(vk_left){ x -= 4; } } if hero.y > 0 and hero.y < room_height { if keyboard_check(vk_up){ y -= 4; } if keyboard_check(vk_down){ y += 4; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Hmm... za młody jesteś żeby wiedzieć co to "Final fight":) jest to gra podobna do "Litlle fighters", w której chodzi o poruszanie się w czterech kierunkach z pewnymi ograniczeniami jak budynki, samochody, latarnie, kontenery na śmieci oraz zbieranie przedmiotów no i walka z przeciwnikami i boss'em na końcu każdego level'u. to że nie żyłem w czasach gdy "final fight" było "modne" nie oznacza że nie wiem co to ;) a i to nie to co little fighter, bo o ile pamiętam nie było w "final fight" osi 'z' Ale, ale poruszanie już sobie zrobiłem tylko że bohater nie chce się zatrzymać :/ . W "Object properties" kliknąłem "Add event" tam kliknąłem "Keyboard" i dodałem cztery kierunki a w każdym z nich "Start movinging in a direction" z odpowiednimi kierunkami ale nie wiem jak zatrzymać bohatera. zły sposób rób to na zasadzie x+...,y+... @up, @2up przecież prosił żeby nie było w kodzie... E:jak chcesz to Ci zrobię ogólny silniik chodzenia potem z osią 'z' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loo_ser Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 karolo320 twoje pierwsze działa bezbłędnie i to zostawiam :) w drugin jakiś błąd przy uruchamianiu --> "at position 5: Unknown variable hero" MagnusArias tu ten sam błąd przy uruchamianiu --> "at position 5: Unknown variable hero" Dzięki jeszcze się odezwę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 hero to nazwa gracza :dots: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 sprecyzuje jeszcze bardziej: jest to nazwa obiektu, ktorym steruje gracz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Tak to jest, gdy kopiuje się gotowy kod, zamiast go po swojemu poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 @loo_ser skoro praktycznie nic nie umiesz w GM to po co bierzesz się od razu za taki projekt? zacznij od prostych gierek, trzeba być cierpliwym zanim się wszystko opanuje nie potrafiąc zrobić prostego sterowania boję się jak potem sobie z całym systemem poradzisz <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 to że nie żyłem w czasach gdy "final fight" było "modne" nie oznacza że nie wiem co to ;) a i to nie to co little fighter, bo o ile pamiętam nie było w "final fight" osi 'z' final fight MA oś z. metoda karolo pozwala postaci utknąć na brzegu planszy. nie rozumiem też dlaczego jest odwołanie się do hero.y, przecież wystarczy po prostu wklepać y. oto dobry kod. GML if(keyboard_check(vk_right) && x<room_width) x+=4; if(keyboard_check(vk_left) && x>0) x-=4; if(keyboard_check(vk_up) && y>gorna_bariera) y-=2; if(keyboard_check(vk_down) && y<dolna_bariera) y+=2; zamiast gorna_bariera i dolna_bariera wpisz współrzędną y górnej i dolnej granicy poruszania się bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loo_ser Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Dzięki wielkie za rady ale z przykrością informuję że przerzucam się na program "Construct". Podobny do GM, jest na licencji open source (czyli darmowy !!!), i nie trzeba programować. :bye1: :thumbsup: :D :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 miłego klikania więc i tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Nie ma to jak program do nauki programowania bez programowania :thumbsup: jesli dla was to program do stawiania klocków, to nie komentujcie ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się