TO_mek Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Witam! Jak zrobić ruch po elipsie pod zadanym kątem? Mam 2 obiekty object0 (centralny) oraz object1 (krążący wokoło centralnego - docelowo będzie wiele instancji tego obiektu) W create object1 mam zdefiniowane: GML dir=irandom(360); // kieunek dis=irandom(128)+64; // dlugosc (odleglosc)</span> w stepie GML x=object0.x+lengthdir_x(dis,dir); y=object0.y+lengthdir_y(dis,dir)*1.5; dir+=1; W takim przypadku elipsa jest rysowana tek ze os wielka jest w pionie a os mała w poziomie. Jak uzyskać efekt taki by oś wielka była odchylona o jakiś konkretny kąt od pionu (np. 30 stopni, 45 stopni)? Pytania dodatkowe: - jak narysować taką elipsę za pomocą funkcji draw. - jak narysować prostą smugę za takim obiektem (np. rysowanie 20 punktów "za" obiektem, gdzie ten najbliżej obiektu jest najciemniejszy a ten ostatni najjaśniejszy (niemal w kolorze białego tła)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Proszę: Orbity Sprawa trochę trudna do zrozumienia, ale próbuj, masz wszystko co chciałeś. Dodam tylko, że smugi w tej wersji mogą trochę mulić komputer. No ale są :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Akurat miałem pisać podobny temat. Lecz widzę że chyba łatwiej pozostać przy okrągłych orbitach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Może się przydać, skrypcik sprawdzający czy zadany punkt leży na elipsie. Można to wykorzystać np. do sprawdzenia czy myszka na nią natrafiła: GML // point_in_ellipse( point_x, point_y, x1, y1, x2, y2); { if ((argument2==argument4) || (argument3==argument5)) return false; return sqr((2*argument0-(argument4+argument2) )/(argument4-argument2)) + sqr((2*argument1-(argument5+argument3) )/(argument5-argument3)) < 1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Znaczy się elipsy łatwo zrobić, jedynie obrócone względem ekranu (np orbita przechodząca przez biegun) to trudniej. No i kwestia kolejności malowania... poza tym co mam nie znam lepszego sposobu (no jeszcze obiekt-orbita, ale to tez raczej nie... no i jeden obiekt ale nie wiem, czy nie trzeba mu było np do kolizji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się