Skocz do zawartości

Zablokowane Pobieranie id z zapętlonej pętli


Rekomendowane odpowiedzi

cze

mam problemik z którym nijak nie mogę sobie poradzić

 

 

otóż potrzebuje pobrać wszystkie id instance tego samego obiektu nad którymi aktualnie się znajduje,będąc zagnieżdżonym w pętli

 

 

algorytm którego nie udało mi się zrealizować

[step]

[pętla]

1. sprawdzi z iloma instance danego obiektu masz kolizje, zapisz to w zmiennej

2. stwórz pętle w której zapiszesz tablice wszystkich id instance

3. porównaj wszystkie id z danymi i wypluj id 1 instanca spełniającego warunek

[/pętla]

[/step]

niby proste ale nijak nie idzie mi to przedstawić w kodzie GML

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
cze

mam problemik z którym nijak nie mogę sobie poradzić

 

 

otóż potrzebuje pobrać wszystkie id instanców tego samego obkute nad którymi aktualnie się znajduje,będąc zagnieżdżonym w pętli

 

 

algorytm którego nie udało mi się zrealizować

[step]

[pętla]

1. sprawdzi z iloma instance danego obiektu masz kolizje, zapisz to w zmiennej

2. stwórz pętle której zapiszesz id wszystkich instance

3. porównaj wszystkie id z danymi i wypluj id 1 instanca spełniającego warunek

[/pętla]

[/step]

niby proste ale ni jak nie idzie mi to przedstawić w kodzie GML

Popracuj nad swoim polskim ;)

Już pomijam te "sprawdzi", "zapisz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if place_meeting(x,y,obj){

a=-1

with (obj) {

if place_meeting(x,y,hero){

hero.a+=1

a=hero.a

hero.tab[a]=id

}}}

A co do 3 punktu to za bardzo nie kumam o co ci chodzi ale chyba:

GML
for (i=0;i<=a;i+=1) {

if tab.zmienna=1 {

//cos sie dzieje

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if place_meeting(x,y,obj){

a=-1

with (obj) {

if place_meeting(x,y,hero){

hero.a+=1

a=hero.a

hero.tab[a]=id

}}}

A co do 3 punktu to za bardzo nie kumam o co ci chodzi ale chyba:

GML
for (i=0;i<=a;i+=1) {

if tab.zmienna=1 {

//cos sie dzieje

}

}

Wielkie dzięki zupełnie nie pomyślałem o urzynać instrukcji with :)

 

i wystarczyło mi tylko

 

repeat(lenght)

{

 

with objA

{

if place_meeting(x,y,objB)

{

kolizja z oryginalnego obiektu

}}

reszta mojej funkcji

}

 

kurcze a z tydzień nad tym kombinowałem X.x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...