Kamil_Wit Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Jak zrobić aby gdy życie się skonczy wyswietlic room z napisem game over. Jak zrobić menu na poczatku gry z opcjami:Star game, shop- da sie zrobic opcje sklep i kupowac w nim rzeczy za scorsy.Ale tak zeby od razu nie bylo widac wszystkich rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 przykład menu, plecaka z itemami (który można łatwo przerobić na sklep) jest na stronie, a game over: if energia<0 the room_goto(jakis_room); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 23 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 przykład menu, plecaka z itemami (który można łatwo przerobić na sklep) jest na stronie, a game over: if energia<0 the room_goto(jakis_room); room nazywa sie GAME OVER. Próbowałem dodac ale nie dziala, mam na poczatku 3lives a moge miec -100. Gdzie ten kod wkleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Wiem dlaczego. Jeśli chcesz aby działało musisz zmienić nazwę rooma tak aby nie było spacji (odstępu), np. GameOver, GAME_OVER. Co do menu: Robisz sprite'y z napisami "Start game", "Shop" i "Exit". Potem dodajesz obiekty: start_button, shop_button i exit_button. Do każdego z nich dodajesz event przy wciśnięciu LPM: dla start_button: room_goto(Plansza1) dla shop_button: room_goto(sklep) dla exit_button: game_end() mam na poczatku 3lives a moge miec -100. Gdzie ten kod wkleić. jeśli dobrze zrozumiałem, możesz mieć -100 lives ale nie chesz żeby tak było. Użyj eventu "No more lives" i tam wklej kod. Co do sklepu. Jeśli robisz gry w Game Makerze od kilku lat to użyj przykładu Gnyska jeśli nie to zrób objekty dla każdego przedmiotu i w ich creacie lub stepie kod: if (score >= koszt_przedmiotu) visible = true else visible = false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 23 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 dodalem kod do pojazdu gra nie chce sie wlaczyc. Niedawno zaczlem z game makerem.W koparce no more lives-execute a piece of code:if energia<0 the room_goto(GAME_OVER); .Ja chce n,że kiedy skoncza sie zycia zeby pojawil sie napis game over ,a nie mozliwosc grania dalej na zyciach do nieskonczonosci na -. Dzieki za porady w menu i z shopem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 zamiast "energia" wpisz "lives". CZEKAJ! Zrób tak:w stepie if (lives <= 0) room_goto(GAME_OVER) lub w "no more lives" room_goto(GAME_OVER) lub w stepie if (lives <= 0) show_message("Game Over") lub w "no more lives" show_message("Game Over") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 23 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 sprawdzilem wszystkie najlepsze to: w "no more lives" CODE room_goto(GAME_OVER). Inne nie dzialaja, albo jest problem. Czym mozna otworzyc plik .cca Jak zrobic aby koparka nie przejezdzala po kamieniu tylko zatrzymala sie przed nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Czym mozna otworzyc plik .cca CCA to chyba plik Click'n'Create bądź Multimedia Fusion Jak zrobic aby koparka nie przejezdzala po kamieniu tylko zatrzymala sie przed nim. W kolizji koparki z kamieniem (dajesz ją w koparce) wpisujesz kod: speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Czym mozna otworzyc plik .cca Hmm... O co w tym pliku jest? Tzn. to jest plik muzyczny, graficzny? Jak zrobic aby koparka nie przejezdzala po kamieniu tylko zatrzymala sie przed nim. Np. w lefcie if (place_free(x - 4,y)) x -= 4 else speed = 0; // tą linijkę można dodać chociaż nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 23 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 CCA to chyba plik Click'n'Create bądź Multimedia Fusion W kolizji koparki z kamieniem (dajesz ją w koparce) wpisujesz kod: speed=0 i tak przejezdza przez kamien jak by kamienia nie bylo. :( Nie wiem gdzie jest left.A co do cca to:http://nt.interia.pl/wiecej/artykul?aid=19290&s=4 według tej strony .cca plik archiwalny CC:Mail ale czy mozna to otworzyc. Jak zrobic w grze zeby nie wyjezdzal ponad ekran. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Jeżeli masz CCA w którym rzekomo jest jakiś przykład, to raczej plik Multimedia Fusion :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 OMG!!! Ile tych pytań! Left to wciśnięcie strzałki w lewo. co do nie wychodzenia poza ekran: if (x <= 0) x = 0; if (y <= 0) y = 0; if (x >= room_width) x = room_width; if (y >= room_height) y = room_height; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Wit Opublikowano 23 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 sprawdazlem dodalem w lefcie nie dziala.....a ze nie zaluwazylem ze left ...niuwaga. Wlasciwie dziala koparka jedzie jeszcze szybciej w lewo. Koparka nadal przejezdza za trase.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się