Skocz do zawartości

Jak zrobić....


Rekomendowane odpowiedzi

przykład menu, plecaka z itemami (który można łatwo przerobić na sklep) jest na stronie, a game over:

if energia<0 the room_goto(jakis_room);

 

room nazywa sie GAME OVER. Próbowałem dodac ale nie dziala, mam na poczatku 3lives a moge miec -100. Gdzie ten kod wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem dlaczego. Jeśli chcesz aby działało musisz zmienić nazwę rooma tak aby nie było spacji (odstępu), np. GameOver, GAME_OVER. Co do menu: Robisz sprite'y z napisami "Start game", "Shop" i "Exit". Potem dodajesz obiekty: start_button, shop_button i exit_button. Do każdego z nich dodajesz event przy wciśnięciu LPM:

dla start_button:

room_goto(Plansza1)

dla shop_button:

room_goto(sklep)

dla exit_button:

game_end()

mam na poczatku 3lives a moge miec -100. Gdzie ten kod wkleić.
jeśli dobrze zrozumiałem, możesz mieć -100 lives ale nie chesz żeby tak było. Użyj eventu "No more lives" i tam wklej kod.

 

Co do sklepu. Jeśli robisz gry w Game Makerze od kilku lat to użyj przykładu Gnyska jeśli nie to zrób objekty dla każdego przedmiotu i w ich creacie lub stepie kod:

if (score >= koszt_przedmiotu) visible = true 
else
visible = false

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodalem kod do pojazdu gra nie chce sie wlaczyc. Niedawno zaczlem z game makerem.W koparce no more lives-execute a piece of code:if energia<0 the room_goto(GAME_OVER); .Ja chce n,że kiedy skoncza sie zycia zeby pojawil sie napis game over ,a nie mozliwosc grania dalej na zyciach do nieskonczonosci na -.

Dzieki za porady w menu i z shopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast "energia" wpisz "lives". CZEKAJ! Zrób tak:w stepie

 if (lives <= 0) room_goto(GAME_OVER)

lub w "no more lives"

 room_goto(GAME_OVER)

lub w stepie

 if (lives <= 0) show_message("Game Over")

lub w "no more lives"

 show_message("Game Over")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym mozna otworzyc plik .cca

Hmm... O co w tym pliku jest? Tzn. to jest plik muzyczny, graficzny?

Jak zrobic aby koparka nie przejezdzala po kamieniu tylko zatrzymala sie przed nim.

Np. w lefcie

if (place_free(x - 4,y)) x -= 4
else speed = 0; // tą linijkę można dodać chociaż nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CCA to chyba plik Click'n'Create bądź Multimedia Fusion

 

W kolizji koparki z kamieniem (dajesz ją w koparce) wpisujesz kod:

speed=0

 

i tak przejezdza przez kamien jak by kamienia nie bylo. :( Nie wiem gdzie jest left.A co do cca to:http://nt.interia.pl/wiecej/artykul?aid=19290&s=4 według tej strony .cca plik archiwalny CC:Mail ale czy mozna to otworzyc.

 

Jak zrobic w grze zeby nie wyjezdzal ponad ekran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...