Caporegime Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 1. Użyłem przykładu o wsiadaniu i wysiadaniu z wozu (są tam trzy samochody wyściogowy żółty i policyjny) a do tego próbowałem dorobić strzelanie. Wyszło całkiem, oprócz jednego: gdy wsiąde do wozu to dalej moge strzelać, ale pociski lecą z miejsca gdzie wsiadłem do wozu! Co zrobić żeby zablokować strzelanie gdy się jest w wozie? 2. Jak zrobić tak, że była kolizja gracza z jakimś kolesiem, to można wcisnąć ENTER i rozpoczyna się rozmowa, bez wybierania dialogu tylko taka że klika się LPM i pojawiają się dalsze kwestie? 3. Jak sprawić by wróg który mnie śledzi zaczął strzelać gdy nie ma między nami żadnych przeszkód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 1. Zrób sobie zmienną wwozie. Jeśli wwozie=1 zablokuj możliwość strzelania. Edit: No i oczywiście niech się zmienia razem z klikaniem entera. GML if (wwozie=1 && keyboard_key_press(klawisz wsiadania)) { wwozie=0 } if (wwozie=0 && keyboard_key_press(klawisz wsiadania)) { wwozie=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 a mogę użyć zmiennej wsiadanie zamiast robienia nowej? bo już miałem porobione pare rzeczy na zmiennej wsiadanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Jasne, nawet tak będzie lepiej. GML if wsiadanie=1 { strzelanie=0 } if wsiadanie=0 { strzelanie=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) 4. Jak zrobić takie cuś, że jak klikam raz RPM to jest dźwięk odbezpieczania pistoletu i mogę wtedy strzelać, a przy drugim kliknięciu nie ma dźwięku i strzelanie jest zablokowane? POŁĄCZONO: a, i jeszcze, gdzie wstawić powyższy kod? Edytowane 12 Maja 2011 przez Mimek 2post. Warn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 GML if (keyboard_key_press(mb_right) && strzelanie=0) { sound_play(dzw_pistol) strzelanie=1 } if (keyboard_key_press(mb_left) && strzelanie=1) { strzelanie=0 } Pisane z pamięci, więc mogę się mylić Ed: Wstaw tamto do stepa byle jakiego obiektu. Podmień tylko nazwy zmiennych na własne. Jeśli nie masz zmiennej strzelanie, to zrób, żeby możliwość strzelania była od niej uzależniona. A kod z tego posta wklej najlepiej do stepa broni, zeby nie bylo bajzlu. Ed2: I nie doublepostuj tylko edytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Na razie nie umiem tworzyć zmiennych, więc może poradź żebym na następny raz nie musiał już pytać, jak je zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 GML (create) Nazwa_nowej_zmiennej=0 //Zwykła zmienna global.Nazwa_nowej_globalnej_zmiennej=0 //Zmienna, która ma gdzieś, czy zmieniasz room i nigdy się nie resetuje (z wyjątkiem zamknięcia gry)</span> I jeszcze jest rodzaj bodajże local., ale go nigdy nie potrzebowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ok, dzięki dzięki pokombinuję trochę i napiszę jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Wyobraź sobie, że każda zmienna to pojemnik. Do tego pojemnika możesz umieszczać określoną liczbę np. klocków, dodawać do tego pojemnika coś, odejmować itd. Dodatkowo zawsze możesz zobaczyć ile klocków jest w pojemniku i użyć do czegoś innego. Np. włożyć do pojemnika B, 2x mniej klocków ile jest w pojemniku A, bądź wykonać jakąś akcję jeśli w pojemniku jest określona liczba klocków. To takie zobrazowanie sytuacji, może Ci pomoże. Pamiętaj też, że jeśli chcesz użyć jakiejś zmiennej, to musisz ją stworzyć w Create. Jeśli jest globalna to w byle jakim obiekcie, jeśli nie to w obiekcie, w którym chcesz ją użyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Dzięki za taką można powiedzieć filozoficzną odpowiedź xD 5. Jak zrobić dwa tła w jednym roomie i poustawiać je obok siebie, np. żeby był asfalt i chodnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Możesz zrobić obiekty ze sprite'ami asfaltu i chodnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Próbowałem takie coś zrobić, ale wtedy samochody wjeżdżały pod chodnik xD Może jest jakaś opcja żeby objekt był zawsze niżej od innych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Wtedy ustawiasz depth samochodu na mniejszy niż chodnik i asfalt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 czyli tam pod ustawieniami <nazwa><visible><solid> w obieekcie w polu depth wpisz np. -9999999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 OK dzięki, wreszcie nie mam magicznych samochodów xDD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się