Skocz do zawartości

Parę pytań od Caporegime


Rekomendowane odpowiedzi

1. Użyłem przykładu o wsiadaniu i wysiadaniu z wozu (są tam trzy samochody wyściogowy żółty i policyjny) a do tego próbowałem dorobić strzelanie. Wyszło całkiem, oprócz jednego: gdy wsiąde do wozu to dalej moge strzelać, ale pociski lecą z miejsca gdzie wsiadłem do wozu! Co zrobić żeby zablokować strzelanie gdy się jest w wozie?

 

2. Jak zrobić tak, że była kolizja gracza z jakimś kolesiem, to można wcisnąć ENTER i rozpoczyna się rozmowa, bez wybierania dialogu tylko taka że klika się LPM i pojawiają się dalsze kwestie?

 

3. Jak sprawić by wróg który mnie śledzi zaczął strzelać gdy nie ma między nami żadnych przeszkód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zrób sobie zmienną wwozie. Jeśli wwozie=1 zablokuj możliwość strzelania.

Edit: No i oczywiście niech się zmienia razem z klikaniem entera.

GML
if (wwozie=1 && keyboard_key_press(klawisz wsiadania))

{

wwozie=0

}

if (wwozie=0 && keyboard_key_press(klawisz wsiadania))

{

wwozie=1

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Jak zrobić takie cuś, że jak klikam raz RPM to jest dźwięk odbezpieczania pistoletu i mogę wtedy strzelać, a przy drugim kliknięciu nie ma dźwięku i strzelanie jest zablokowane?

 

POŁĄCZONO:

 

a, i jeszcze, gdzie wstawić powyższy kod?

Edytowane przez Mimek
2post. Warn.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if (keyboard_key_press(mb_right) && strzelanie=0)

{

sound_play(dzw_pistol)

strzelanie=1

}

if (keyboard_key_press(mb_left) && strzelanie=1)

{

strzelanie=0

}

Pisane z pamięci, więc mogę się mylić

Ed: Wstaw tamto do stepa byle jakiego obiektu. Podmień tylko nazwy zmiennych na własne. Jeśli nie masz zmiennej strzelanie, to zrób, żeby możliwość strzelania była od niej uzależniona. A kod z tego posta wklej najlepiej do stepa broni, zeby nie bylo bajzlu.

Ed2: I nie doublepostuj tylko edytuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (create)
Nazwa_nowej_zmiennej=0 //Zwykła zmienna

global.Nazwa_nowej_globalnej_zmiennej=0 //Zmienna, która ma gdzieś, czy zmieniasz room i nigdy się nie resetuje (z wyjątkiem zamknięcia gry)</span>

I jeszcze jest rodzaj bodajże local., ale go nigdy nie potrzebowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź sobie, że każda zmienna to pojemnik. Do tego pojemnika możesz umieszczać określoną liczbę np. klocków, dodawać do tego pojemnika coś, odejmować itd. Dodatkowo zawsze możesz zobaczyć ile klocków jest w pojemniku i użyć do czegoś innego. Np. włożyć do pojemnika B, 2x mniej klocków ile jest w pojemniku A, bądź wykonać jakąś akcję jeśli w pojemniku jest określona liczba klocków. To takie zobrazowanie sytuacji, może Ci pomoże. Pamiętaj też, że jeśli chcesz użyć jakiejś zmiennej, to musisz ją stworzyć w Create. Jeśli jest globalna to w byle jakim obiekcie, jeśli nie to w obiekcie, w którym chcesz ją użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...