Skocz do zawartości

Zawieszanie gry przez pętle


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki kod:

GML
do {

pos_x = random(room_width-16)

pos_y = random(room_height-16)

width = 2+irandom(5)

height = 2+irandom(5)

} until(collision_rectangle(pos_x-16,pos_y-16,pos_x+((width+1)*16),pos_y+((height+1)*16),all,1,1) = false)

Nie wiem czemu ale zawiesza mi kod gry. Pewnie dlatego że pętla wykonuje się ciągle tylko nie wiem dlaczego... Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziel mape na siatke kafli i losuj kafle a potem w nich losuj randomowa pozycje i sprawdzaj kolizje, przy czym z kazdym krokiem nowym pomijaj kafle juz sprawdzone.

ewentualnie daj maksymalna liczbe cykli petli, po ktorej zostanie opuszczona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem w jakim celu użyłeś tu do...until. Przecież danie if collision_rectangle w step da to samo, a nie zwiesi gry. Chyba że to w create jest.

 

Czy ty rozumisz czym jest pętla? O.o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...