Dawka83 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Witam mam taki kod: GML do { pos_x = random(room_width-16) pos_y = random(room_height-16) width = 2+irandom(5) height = 2+irandom(5) } until(collision_rectangle(pos_x-16,pos_y-16,pos_x+((width+1)*16),pos_y+((height+1)*16),all,1,1) = false) Nie wiem czemu ale zawiesza mi kod gry. Pewnie dlatego że pętla wykonuje się ciągle tylko nie wiem dlaczego... Ma ktoś jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Może ciągle znajduje kolizję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Nie raczej nie... Choć sprawdzę i zrobię tylko 1 obj na pustej planszy :) Edit: Przy repeat(1) też się zwiesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Bo kolizja nie zachodzi? EDIT: baca, odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 podziel mape na siatke kafli i losuj kafle a potem w nich losuj randomowa pozycje i sprawdzaj kolizje, przy czym z kazdym krokiem nowym pomijaj kafle juz sprawdzone. ewentualnie daj maksymalna liczbe cykli petli, po ktorej zostanie opuszczona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 ,all,1,1) = false Ja własnie chcę by nie zachodziła :P Faktycznie w polskiej dokumentacji jest zle napisane. Thx platyna :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Ja własnie chcę by nie zachodziła tongue2.gif Lol, no właśnie. A jak dasz false na końcu to Ci będzie wykonywało dopóki nie znajdzie kolizji. Wywal to false... EDIT: No problemo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 nie rozumiem w jakim celu użyłeś tu do...until. Przecież danie if collision_rectangle w step da to samo, a nie zwiesi gry. Chyba że to w create jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 nie rozumiem w jakim celu użyłeś tu do...until. Przecież danie if collision_rectangle w step da to samo, a nie zwiesi gry. Chyba że to w create jest. Czy ty rozumisz czym jest pętla? O.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się