koziu Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Witam. Chciałbym zrobić system "zadań" dla postaci. Chodzi mi o coś w rodzaju: * podchodzimy do obiektu A * dostajemy zadanie zebrać 5 obiektów B * zbieramy obiekty * wracamy do obiektu A * dostajemy obiekt C Oczywiście zrobienie tego jednego przykładu to pikuś, dlatego pytam o system. Czy ktoś już nad takim pracował? Mnie chodzi po głowie taki i chciałbym poznać opinie bardziej doświadczonych użytkowników GM. Obiekt Quest, którego pola (zmienne) mógłbym inicjować w jakimś skrypcie. I taki istniejący Quest móbłby w stepie wykonywać jakiś przypisany mu skrypt sprawdzający postęp. Wydaje mi się to do zrobienia ale może w ogóle idę w złą stronę. Np. Quest z pytania: Quest: int zebranychB = 0 progress_script { w sumie nie wiem jak ten tu miałby wyglądać, jakiś trigger na zebranie obiektu B może } I jak ukończony i odebrano "nagrodę" to instance_destroy(); Wszelkie porady mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Zrób przez zmienne. GML if (quest1 && gada.z.kimstam && zebrane == 5) { quest1.completed = true; nagroda1 = true; moze_wziac_quest2 = true; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziu Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Zginę w gąszczu setek if-ów kiedy już przy małej ilości questów. Chodzi mi o jakieś rozwiązanie gdzie jeden aktywny quest to jeden obiekt. A reszta przechowywana jako jakaś lista czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 No, ale jak masz tablicę to już chyba nie taki problem co? GML aktywny_quest[x] = false; Sprawdzać można forami, ifami i czym tam jeszcze chcesz. Edit: a na siłę to można nawet sobie dodać constansy o kolejnych wartościach 0,1,2,3... i wtedy tablice czytać tak GML if aktywny_quest[zabijSlimaka] {... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 W GM'ie jest możliwość tworzenia nieokreślonych tablic o niewiadomej początkowo liczbie zmiennych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Teoretycznie, jak napiszesz tab[x] = n to masz automatycznie tablicę od 0 do x-1 zaindeksowaną zerami, no i tab[x] = n. Zatem możesz ja powiększyć, pisząc tab[y] = n. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 SPAM: to pytanie jest do działu pytania początkujących - sry że tak się tego czepiam ale to mnie wkurza że tyle początkujących zadaje banalne pytania w tym dziale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się