Bedziom Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Witam. W mojej grze object0 jest kontrolowany przez użytkownika. Z drugiej strony planszy jest przeciwnik, który ściga gracza. Ale .. przeciwnik zaczyna "skakać" na ścianach .... Jak to naprawić? Taki mam kod w przeciwniku : GML image_speed = 0.5 if !(collision_line(x,y,object0.x,object0.y,o_wall, 0,0)) { mp_potential_step(object0.x,object0.y,3,1) } image_angle=direction; Dla lepszej orientacji w sytuacji udostępniam projekt - klik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Pierwsze co mi padło na oczy, to fakt, że orginy powinny być wycentrowane w spritach gracza i przeciwnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Piszę 'na ślepo', ale mp_potentional_step działa tylko na w miarę prostych przeszkodach i ścieżkach, przy skomplikowanych poddaje się i robi różne dziwne rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Ja tam mam ścieżki na zasadzie skrzyżowań... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Polecam użycie mp_potential_path. Troszeczkę lepsze, do tego w razie czego możesz sobie narysować drogę jaką będzie się przemieszczał obiekt (draw_path) w celu debugu. Dantejskie sceny dzieją się tylko wtedy gdy rozkażesz obiektowi iść w miejsce gdzie nie ma bezkolizyjnego przejścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkarius Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Oblookaj to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Arkarius - nie kapuję :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się