Skocz do zawartości

omijanie ścian


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej grze object0 jest kontrolowany przez użytkownika. Z drugiej strony planszy jest przeciwnik, który ściga gracza. Ale .. przeciwnik zaczyna "skakać" na ścianach .... Jak to naprawić?

 

Taki mam kod w przeciwniku :

GML
image_speed = 0.5

 

if !(collision_line(x,y,object0.x,object0.y,o_wall, 0,0))

{

mp_potential_step(object0.x,object0.y,3,1)

}

image_angle=direction;

 

Dla lepszej orientacji w sytuacji udostępniam projekt - klik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam użycie mp_potential_path. Troszeczkę lepsze, do tego w razie czego możesz sobie narysować drogę jaką będzie się przemieszczał obiekt (draw_path) w celu debugu. Dantejskie sceny dzieją się tylko wtedy gdy rozkażesz obiektowi iść w miejsce gdzie nie ma bezkolizyjnego przejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...