Skocz do zawartości

Bloczki


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Obramowanie to draw_line, a co do wycięcia tekstury to podejrzewam, że za pomocą surfaców się da, ale nie kombinowałem z tym nigdy, do tego one nie działają na wszystkich kartach graficznych, więc trochę do dupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób by te kwadraciki były oddzielnymi obiektami, a nie jednym sprite'm. I rysuj im po prostu te ramki przy pomocy kresek. Sprawdzaj czy nad nim coś jest, jak nie ma to rysuj kreskę. Tak samo po prawej, pod spodem i na lewo od sprite'a.

 

Tak najprościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Bo rysujesz cień jednego sprita nad drugim spritem, zrób cień jako osobny obiekt z mniejszym depth i rysuj nim cień pod wszystkimi obiektami bloczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cień jako obiekt nie jest potrzebny. Wymaga dużo więcej obliczeń.

Skrypt cienia, konturu i bloczków (wywołaj tylko jeden raz na step):

GML
with(mur) draw_sprite(cien,-1,x+4,y+4) //albo bloczek z blendingiem c_black

with(mur) draw_sprite(kontur,-1,x-1,y-1) //prostokąt o wymiarach (bloczek_width+2,bloczek_height+2)

with(mur) draw_sprite(bloczek,-1,x,y)

^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę jednak, że wygodniej będzie, jeżeli użyjesz mojego kodu. Nie trzeba kłopotać się o usuwanie cienia, bo sam się usunie po zniszczeniu obiektu. No i jest znacznie krótszy.

Jeśli koniecznie chcesz zostać przy starym kodzie, to proponuję:

a ) zapisać ID cienia do każdego murku i przy evencie Destroy usuwać cień z tym ID;

b ) sprawdzać funkcjami collision_point/collision_rectangle w evencie Destroy i zniszczyć obiekt z ID, który funkcja zwróci.

Wybierz jedno z tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Masz jeden obiekt cien

i w draw lecisz po wszystkich bloczkach pętlą i rysujesz pod nimi cien, jak jakiegos nie bedzie to nie narysuje,

@muczek: taki sposob tez moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Losuje się 1 z 4 kierunków i pojazd porusza się w tą stronę.

2. Losuje się jakiś tam czas,

- gdy dobiegnie końca to przejdź do pkt 1.

- gdy pojazd natrafi na ścianę to czas z pkt 1 zatrzymuje się i losuje się kolejny inny czas ( bardzo krótki 0 - 2 sekund ) po tym czasie następuje przejście do pkt 1 tylko tym razem nie wybiera kierunku w którym zderzył się ze ścianą.

 

Ten krótki czas z 2 pkt to czas drążenia dziury w ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...