szpaq99 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Jak zrobić takie bloczki, które są zbudowane z kilku cegiełek i jak w nie strzeliły to jeden kawałek znika i zmienia się obramowanie, i jak wypełnić te bloczki teksturą. Rysunek: Pierwszy przed strzałem, drugi po/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 ja bym się bawił sprite_indexem, ale pewnie ktoś wpadnie na lepszy pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Ja bym to zrobił, tak jak to zrobiłem na przykładzie :) https://gmclan.org/up6767_12_przykladek_2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 No coś takiego, to sam umiem zrobić problem w tym żeby było wypełnione teksturą i miało takie obramowanie jak na obrazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Obramowanie to draw_line, a co do wycięcia tekstury to podejrzewam, że za pomocą surfaców się da, ale nie kombinowałem z tym nigdy, do tego one nie działają na wszystkich kartach graficznych, więc trochę do dupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 dobra to narazie bez tekstury, ale jak to zrobić że obramowane mają być te z wierzchu, a te w środku bez obramowania, jakby ktoś podrzucił jakiś kod albo coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 masz zrobione z borderami klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Zrób by te kwadraciki były oddzielnymi obiektami, a nie jednym sprite'm. I rysuj im po prostu te ramki przy pomocy kresek. Sprawdzaj czy nad nim coś jest, jak nie ma to rysuj kreskę. Tak samo po prawej, pod spodem i na lewo od sprite'a. Tak najprościej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Dzięki piedro :lubieto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Czemu jak robię cień zapomocą draw_sprite_ext wychodzi takie coś w środku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Bo rysujesz cień jednego sprita nad drugim spritem, zrób cień jako osobny obiekt z mniejszym depth i rysuj nim cień pod wszystkimi obiektami bloczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 W sumie też tak można, dzięki anty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Sorry za double, ale co zrobić aby jak rozwalę jeden blok z cegły to niech niszczy się pod nim cień, a nie pod wszystkimi obiektami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Cień jako obiekt nie jest potrzebny. Wymaga dużo więcej obliczeń. Skrypt cienia, konturu i bloczków (wywołaj tylko jeden raz na step): GML with(mur) draw_sprite(cien,-1,x+4,y+4) //albo bloczek z blendingiem c_black with(mur) draw_sprite(kontur,-1,x-1,y-1) //prostokąt o wymiarach (bloczek_width+2,bloczek_height+2) with(mur) draw_sprite(bloczek,-1,x,y) ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Może i wymaga więcej obliczeń ale dużo takich obiektów nie będzie więc wolałbym zostać przy starym kodzie, więc jak zrobić żeby usuwał się cień tylko z pod bloczka, a nie wszystkie cienie z planszy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Sądzę jednak, że wygodniej będzie, jeżeli użyjesz mojego kodu. Nie trzeba kłopotać się o usuwanie cienia, bo sam się usunie po zniszczeniu obiektu. No i jest znacznie krótszy. Jeśli koniecznie chcesz zostać przy starym kodzie, to proponuję: a ) zapisać ID cienia do każdego murku i przy evencie Destroy usuwać cień z tym ID; b ) sprawdzać funkcjami collision_point/collision_rectangle w evencie Destroy i zniszczyć obiekt z ID, który funkcja zwróci. Wybierz jedno z tych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Masz jeden obiekt cien i w draw lecisz po wszystkich bloczkach pętlą i rysujesz pod nimi cien, jak jakiegos nie bedzie to nie narysuje, @muczek: taki sposob tez moze byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 A na jakiej zasadzie działa AI czołgów w Battle city, za pomocą czego to zakodzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 1. Losuje się 1 z 4 kierunków i pojazd porusza się w tą stronę. 2. Losuje się jakiś tam czas, - gdy dobiegnie końca to przejdź do pkt 1. - gdy pojazd natrafi na ścianę to czas z pkt 1 zatrzymuje się i losuje się kolejny inny czas ( bardzo krótki 0 - 2 sekund ) po tym czasie następuje przejście do pkt 1 tylko tym razem nie wybiera kierunku w którym zderzył się ze ścianą. Ten krótki czas z 2 pkt to czas drążenia dziury w ścianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Battle city online kliknij tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się