Skocz do zawartości

Zablokowane Pomoc z strzelającymi wrogami


Rekomendowane odpowiedzi

w jakimś obiekcie kontrolującym grę ustaw alarm na 120 a w nim:

GML (alarm) var _wrog;

_wrog = instance_find( obj_wrog, irandom(instance_number(obj_wrog)) );

with ( _wrog )

{

// kod na strzal

};

czyli mam obj_controler w nim tworzę event alarm0 w nim wpisuję var _wrog;

_wrog = instance_find( obj_wrog, irandom(instance_number(obj_wrog)) );

with ( _wrog )

{

// kod na strzal

}

 

a gdzie ustawić alarm0 na 120?

 

P.S. Możecie mi to tak po kroku wytłumaczyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

P.S. Nie zamykam jeszcze bo chciałem żeby strzelał jeden, a jest że strzela mi kilku, czy nie dało się zrobić żeby mniejsza liczba ich strzelała (mam z 10 a strzela od 3 do 6 a chciałbym żeby tak od 2 do 4 strzelało)

 

Jeszcze jedno. Ma ktoś jakieś lepsze rozwiązanie . Jak tak mam to na początku dużo ich strzela ale za chwilę coraz mniej aż w końcu wcale albo jak ich jest mało to też w ogóle nie strzelają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten kod jest poprawny

 

mała poprawka:

GML
var _wrog;

_wrog = instance_find( obj_wrog, irandom(instance_number(obj_wrog)-1) );

with ( _wrog )

{

// kod na strzal

};

 

oto dowód: GM8.1> https://gmclan.org/up539_4_losowy_typ_strzela.html

GM8 > https://gmclan.org/up539_12_losowy_ty_strzela.html

 

Edit:

@up widocznie tworzysz tego kontrolera razem z pociskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj to od środka: losujemy liczbe z przedzialu od 0 do (ilości przeciwników - 1)

dalej funkcja instance_find znajduje obiekt o wylosowanym numerze i zwraca jego id

 

EDIT: zrób jeszcze zabezpieczenie if ( instance_exists(enemy) ) na wypadek gdyby nie było żadnego przeciwnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...