Skocz do zawartości

Gdzie wpisywać?


Rekomendowane odpowiedzi

:P

Sorry za to głupie pytanie ale jestem zielony i przeraziłem się interfejsem programu. Używam TGF ale Game Maker to luksus. Mam 5.0, kupie 6.X i zarejstruje go jak bede cos umiał.

Przedewszystkim gdzie wpisuje się kod (GML)? Trudno się robi w 3d, dużo czasu na nauke? Prosze o jakąs gre 3D w Game Makerze, najlepiej TPP. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

www.gamemaker.nl w dziale tutorials masz przykłady jak co się robi i jak to wygląda, w tym grę 3d.

tutaj mały przykład możliwości po zarejestrowaniu: http://gamemaker.nl/download/regdemo.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim gdzie wpisuje się kod (GML)?

Kod GML możesz wpisać w Scripts lub w klocku Execute a Piece of Code.

Trudno się robi w 3d, dużo czasu na nauke? Prosze o jakąs gre 3D w Game Makerze, najlepiej TPP. Dzieki

Powiem tak: najpierw naucz się dobrze robić gry 2D, a potem możesz popróbować przenosić je do 3D.

 

Poza tym, poszukaj po forum, pościągaj przykłady ze strony, poczytaj FAQ i artykuły. Dowiesz sie wielu przydatnych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No gdzie? W zdarzeniach. Tak samo jak w TGF masz siatkę zdarzeń i masz np. start gry, stworzenie jakiegoś obiektu i sobie to wyklikujesz, tak samo jest tutaj tylko w innej formie. Tworzysz sobie jakiś obiekt, wstawiasz go do room'a i wybierasz interesujący event. Create powoduje wykonanie zdarzenie jak się tworzy obiekt, destroy gdy się niszczy, step to wykonywanie cały czas danego zdarzenia, colission - kolizja w okreslonym obiektem, itd. Popatrz jakie sa eventy i naucz sie kiedy sa wywolywane, a potem bierz się za klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod GML możesz wpisać w Scripts lub w klocku Execute a Piece of Code.