Skocz do zawartości

Problem z poruszaniem


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Więc...mam taki problem że animacja w ruchu postaci się nie kończy po skończonym poruszaniu.

mam taki kod:

GML
if akcja=false

{

if keyboard_check(kl_lewo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x-=sped;

image_xscale=-1;

}

 

if keyboard_check(kl_prawo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x+=sped;

image_xscale=1;

}

 

if keyboard_check(kl_up)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y-=sped;

}

 

if keyboard_check(kl_down)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y+=sped;

}}

Jeśli dodam else pomiędzy ifami z ruchem to..animacja się zatrzymuje po zakończeniu ruchu..ale postać chodzi tylko w czterech kierunkach.

wygląda to mniej więcej tak:

GML
if akcja=false

{

if keyboard_check(kl_lewo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x-=sped;

image_xscale=-1;

}

else

if keyboard_check(kl_prawo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x+=sped;

image_xscale=1;

}

else

if keyboard_check(kl_up)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y-=sped;

}

else

if keyboard_check(kl_down)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y+=sped;

}

else

sprite_index=A_stoi;

image_speed=0;

}

Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if akcja=false

{

if keyboard_check(kl_lewo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x-=sped;

image_xscale=-1;

}

 

else if keyboard_check(kl_prawo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x+=sped;

image_xscale=1;

}

 

else if keyboard_check(kl_up)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y-=sped;

}

 

else if keyboard_check(kl_down)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y+=sped;

}

else{

sprite_index=niedzie

image_speed=0

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń drugi else. Cztery litery, a jaka różnica.

 

E: kod właściwie powinien wyglądać tak:

GML
if akcja=false

{

if keyboard_check(kl_lewo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x-=sped;

image_xscale=-1;

}

 

else if keyboard_check(kl_prawo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x+=sped;

image_xscale=1;

}

 

if keyboard_check(kl_up)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y-=sped;

}

 

else if keyboard_check(kl_down)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y+=sped;

}

if(keyboard_check(vk_nokey))

{

sprite_index = A_stoi

image_speed = 0

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vk_nokey to zło

gdyby gracz trzymał np. spację, postać mogłaby chodzić w miejscu

GML
if akcja=false

{

sprite_index = A_stoi;

image_speed = 0;

 

if keyboard_check(kl_lewo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x-=sped;

image_xscale=-1;

}

 

else if keyboard_check(kl_prawo)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

x+=sped;

image_xscale=1;

}

 

if keyboard_check(kl_up)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y-=sped;

}

 

else if keyboard_check(kl_down)

{

sprite_index=A_idzie;

image_speed=0.4;

y+=sped;

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...