Adriann Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Więc...mam taki problem że animacja w ruchu postaci się nie kończy po skończonym poruszaniu. mam taki kod: GML if akcja=false { if keyboard_check(kl_lewo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x-=sped; image_xscale=-1; } if keyboard_check(kl_prawo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x+=sped; image_xscale=1; } if keyboard_check(kl_up) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y-=sped; } if keyboard_check(kl_down) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y+=sped; }} Jeśli dodam else pomiędzy ifami z ruchem to..animacja się zatrzymuje po zakończeniu ruchu..ale postać chodzi tylko w czterech kierunkach. wygląda to mniej więcej tak: GML if akcja=false { if keyboard_check(kl_lewo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x-=sped; image_xscale=-1; } else if keyboard_check(kl_prawo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x+=sped; image_xscale=1; } else if keyboard_check(kl_up) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y-=sped; } else if keyboard_check(kl_down) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y+=sped; } else sprite_index=A_stoi; image_speed=0; } Prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 GML if akcja=false { if keyboard_check(kl_lewo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x-=sped; image_xscale=-1; } else if keyboard_check(kl_prawo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x+=sped; image_xscale=1; } else if keyboard_check(kl_up) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y-=sped; } else if keyboard_check(kl_down) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y+=sped; } else{ sprite_index=niedzie image_speed=0 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 event no key press amage_speed=0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 No dodałem to w edicie..W takim kodzie porusza się w 4..a nie jak chcę w 8 kierunkach @up to będzie wtedy zatrzymywać akcje podczas np ataków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 if (!keyboard_check(kl_lewo) && !keyboard_check(kl_prawo) && !keyboard_check(kl_up) && !keyboard_check(kl_down)){ sprite_index=niedzie image_speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 if akcja=false and nietrzymaszprzycisku {image_speed=0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Usuń drugi else. Cztery litery, a jaka różnica. E: kod właściwie powinien wyglądać tak: GML if akcja=false { if keyboard_check(kl_lewo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x-=sped; image_xscale=-1; } else if keyboard_check(kl_prawo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x+=sped; image_xscale=1; } if keyboard_check(kl_up) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y-=sped; } else if keyboard_check(kl_down) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y+=sped; } if(keyboard_check(vk_nokey)) { sprite_index = A_stoi image_speed = 0 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Tak...Działa w ten sposób,wielkie dzięki wam wszystkim,głównie Muuuczkowi;p nie mogłem tego rozgryźć od jakiegoś czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 vk_nokey to zło gdyby gracz trzymał np. spację, postać mogłaby chodzić w miejscu GML if akcja=false { sprite_index = A_stoi; image_speed = 0; if keyboard_check(kl_lewo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x-=sped; image_xscale=-1; } else if keyboard_check(kl_prawo) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; x+=sped; image_xscale=1; } if keyboard_check(kl_up) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y-=sped; } else if keyboard_check(kl_down) { sprite_index=A_idzie; image_speed=0.4; y+=sped; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Oczywiście. Że też o tym nie pomyślałem :) Nie, to nie ironia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się