pk100 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Chcę zrobić tak by obiekt B krążył wokół obiektu A ale nie wiem jak wprawić w płynny ruch po okręgu obiekt B oraz zrobić to tak by prędkość była regulowana wg ilości stopni na jednostkę czasu np. 1 stopnień na sekundę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Ta się to zrobić lenghdirami: GML (Step obiektu a) x=x_lenghdir(a,b) y=y_lenghdir(a,b) b+=pr Zamiast a dajesz promień okręgu, a zamiast pr prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 GML (Step obiektu a) x=x_lenghdir(a,b) y=y_lenghdir(a,b) b+=pr W ten sposób obiekt będzie stale przyśpieszał, ale zaraz poprawimy. GML (Step obiektu a) b=20; // predkosc w stopniach na sekunde x=x_lenghdir(a,b/room_speed); y=y_lenghdir(a,b/room_speed); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 W ten sposób obiekt będzie stale przyśpieszał, ale zaraz poprawimy. Ale bredzisz. Cierp. Przecież b to kąt cwaniaku, nie prędkość kątowa. kt1117 dobrze podał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Ale bredzisz. Cierp. Przecież b to kąt cwaniaku, nie prędkość kątowa. kt1117 dobrze podał. Obawiam się, że nikt nie ma racji bo kod wcale nie zadziała :) Z prostej przyczyny: lengthdir_x a nie x_lenghdir EDIT: Podsumowując w Stepie obiektu A dajesz: GML obiekt_b.x=x+lengthdir_x(promien,d); obiekt_b.y=y+lengthdir_y(promien,d); d+=predkosc; a w Create obiektu A przykładowo: GML d:=0; promien:=100; predkosc:=5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Ale bredzisz. Cierp. Przecież b to kąt cwaniaku, nie prędkość kątowa. kt1117 dobrze podał. Niestety, twoja misja zostania bohaterem się nie powiodła. Ja GM'a nie odpalałem od prawie roku, więc kolejność argumentów czy dokładny zapis niektórych funkcji mogę pomylić, dlatego odwołałem się do tego co podał kt1117 poprawiając tylko drobne błędy. Najwidoczniej sam bredzisz i szukasz dziury w całym. EDIT: TO_mek, faktycznie, w takim razie można sobie dać d+=predkosc/room_speed; wtedy predkosc bedzie mozna podawac w stopniach na sekundę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Ja GM'a nie odpalałem od prawie roku, więc kolejność argumentów czy dokładny zapis niektórych funkcji mogę pomylić, dlatego odwołałem się do tego co podał kt1117 poprawiając tylko drobne błędy. Ale ty żeś centralnie głupoty gadał. To nie była kolejność argumentów, którą można zapomnieć. To co napisałeś świadczyło o całkowitym nierozumienia działania funkcji. Co innego gdybyś napisał "O przepraszam pomyliłem się. Racja, co ja plotę!". Wtedy mógłbym uwierzyć, że rzeczywiście się pomyliłeś, ale działanie funkcji rozumiesz. Najwidoczniej sam bredzisz i szukasz dziury w całym. Nie. Tam była ogromna dziura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 GML d:=0; promien:=100; predkosc:=5; To w gm działa pascalowskie przypisanie(dwukropek równa się)? Ten program nie przestanie mnie chyba zadziwiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 GM obsługuje składnie C++, jak i Delphi, także możesz napisać nawet: GML if a=a Begin a=!a } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 To w gm działa pascalowskie przypisanie(dwukropek równa się)? Ten program nie przestanie mnie chyba zadziwiać Tyle, że jak to stwierdził ostatnio Gnysek: https://gmclan.org/index.php?nius=389&s...2=20&s3=ASC "gnysek (16:30, 30.03.2011) Pascal śmierdzi starymi ludźmi. " ;) Pozdrawiam "Stary ludź" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Ale można wybierać krótsze opcje, np. zamiast pisać C++'sowskie: if (a==a), można napisać Pascalowskie: if a=a, a zamiast Pascalowskie :Begin, End, można dać C++'sowskie :{}. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się