karolo320 Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 jako, iż Gnysek mnie grzecznie poprosił piszę na forum: Siema, mam problem. jest sobie pocisk samonaprawadzajacy i on powooli nakierowuje sie na cel. Jak to zrobic? Zeby max co klatke mogl zmienic direction o 2 w kierunku celu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 https://gmclan.org/up6357_12_newgame.html Nie wiem czy dziala gm mi szwankuje na laptopie, jak cos to sam rozkmin i zmien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 mp_potential_step + mp_potential_settings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Ja zazwyczaj używam takiego skryptu: GML pom = point_direction(x,y,cel.x,cel.y)-direction if pom > 180 { direction -= 2 } else { if pom < -180 { direction += 2 } else { direction = max(min(point_direction(x,y,cel.x,cel.y),direction-min(pom/10,2)),direction+min(pom/10,2)) } } Jest to wynik moich wieloletnich problemów z samonakierowywaniem się obiektów na cel. W końcu odkryłem ten sposób. A zresztą może i ktoś mi o nim powiedział, nie pamiętam. Ważne że działa. PS: Jak pewnie zauważyłeś, ten skrypt nie zmienia prędkości. To sobie musisz sam ustlić np. speed = 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 m@ilosz: GML diff = angdiff(direction, point_direction(x, y, cel.x, cel.y)); direction -= abs(min(diff, 2)) * sign(diff); Gdzie angdiff() zwraca różnicę miedzy dwoma kątami: GML return ((((argument0 - argument1) mod 360) + 540) mod 360) - 180; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 E tam, może i twój kod jest krótszy, ale mój łatwiej zrozumieć. A tak wogóle to czemu piszesz to teraz, a nie wtedy kiedy ja o to pytałem na forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się