dyzmek Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 otoz mam pytanie jak zorbic z emam obj_zoombie i on ma byc odwrocony lapami w moja storne i isc do mnie tak smao jak ja jestem obkrecony w strone myszki on ma byc w strone gracza i isc w strone gracza.za pomoc leca kolejne kredki :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 GML speed=5; direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y); image_angle=direction; I nie chce twoich zakichanych kredek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 direction=point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y) image_angle=direction E:@up:spoznilem sie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 GML image_angle = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) Jak Platyna nie chce twoich kredek, to ja chcę. O ile masz zielone i fioletowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 hejka ja też mam taki sam problem działa tylko żeby nie szedł w moją stronę create GML // Potwór sobie pełza direction=random(360) speed=2 alarm[0]=200 alarm[1]=random(100) direction=0 alarm0 GML // Zmień kierunek pełzania direction=random(360) // Zmień kierunek pełzania direction=random(360) alarm[0]=200alarm[0]=200 alarm1 GML // Strzel. instance_create(x+16,y+16,strzalWroga) alarm[1]=100 prosze mi napisać jak zrobić inaczej ale żeby był ten sam efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 @kriso99: Jak nie chcesz żeby się poruszał, to ustaw sobie speed na 0. A jak nie o to ci chodziło to naucz się używać kropek i przecinków, i wtedy napisz jeszcze raz o co ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 hejka ja też mam taki sam problem. Działa, tylko żeby nie szedł w moją stronę. create GML // Potwór sobie pełza direction=random(360) speed=2 alarm[0]=200 alarm[1]=random(100) direction=0 alarm0 GML // Zmień kierunek pełzania direction=random(360) // Zmień kierunek pełzania direction=random(360) alarm[0]=200alarm[0]=200 alarm1 GML // Strzel. instance_create(x+16,y+16,strzalWroga) alarm[1]=100 prosze mi napisać jak zrobić inaczej, ale żeby był ten sam efekt. o to chodzi że ma być tak ustawione że chodzi w losową stronę, ale cały czas ma być odwrucony w strone oHero swoją drogą to miły jesteś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 W step: GML image_angle = point_direction(x,y,oHero.x,oHero.y); Sprite musi być obrócony w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 jak tak zrobiłem to ludzik był odwrócony w oHero, tylko że idzie w jego strone a jek tego niemam to idzie w losową a ma być w strone oHero a iść w losową stronę sprita mam w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 w step image_angle=point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y) e: i strzal GML var pocisk; pocisk=instance_create(x+16,y+16,strzalWroga) pocisk.direction=image_angle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Chrzanisz. image_angle, a nie direction jest w podanej przeze mnie linijce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 tylko ze on chce miec robaka idacego w rozne strony i ciagle obroconego w strone bohatera, a jak strzeli to nie w kierunku ruchu, lecz we wroga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Zrobiłem Ci przykład z nudów, tak na odmiany. https://gmclan.org/up6767_12_przykladzik_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 tylko ze on chce miec robaka idacego w rozne strony i ciagle obroconego w strone bohatera, a jak strzeli to nie w kierunku ruchu, lecz we wroga Nie do Ciebie gadałem tylko do pytka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 działa dzięki Cordoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 o to chodzi że ma być tak ustawione że chodzi w losową stronę, ale cały czas ma być odwrucony w strone oHero swoją drogą to miły jesteś Po pierwsze, to mój pierwszy kod który podałem zadziałałby, gdybyś go dobrze użył. Image_angle odpowiada tylko za kierunek sprita, a direction mógłbyś sobie ustawiać jak chcesz. A po drugie nie wiem o co ci chodzi: ja ci tylko dałem radę, jak widać słuszną, bo wcześniej nie mogłem cię zrozumież m.in. przez brak kropek i przecinków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się