dyzmek Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 otóz mam pare pytań ponieważ bardoz bym chciał to wieziec bedzie mi to poptrzebne w tworzneiu gry :-) 1.jak zorbic nagłą zmianę wszystkich spritów w roomie np na 10 sekund a potem znowu normalnie. 2.jak zorbic slady idace moja stronbe zakrwawione oczywiscie i jak dojda do mi do nage znikaja. 3.jak zorbic z enp jestem od obiektu drzwi tyle i tyle i nagle wtedy same sie otwieraja ze duhcy sa tam obecne :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 3. GML //dajesz do step w obiekcie drzwi if distance_to_object(pochader)<ilestam { instance_create(x,y,duch) //jesli otwieranie: sprite_index=drzwi_otwarte //jesli maja zostac usuniete: instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal1 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 1. nazwaobiektu.zmianasprite = 1, w kodzie obiektu "nazwaobiektu" sprawdzasz zmienną zmianasprite i ustawiasz timer i sprajta. 2. stworzyć obiekt losowo stawiający obiekty z losowym kierunkiem i powoli zanikającą wartością alpha sprite. po dojściu w pobliże bohatera niszcz obiekt. 3. użyj distance_to_object(obj) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Dyzmek, twoje gry to już same w sobie są wystarczającym horrorem, nie musisz nas dodatkowo straszyć. 1. Możesz zrobić w jednym z obiektów: pomspr = nazwasprita_spr //zmienna pomocnicza nazwasprita_spr = innysprite_spr //zamiana sprita alarm[0] = room_speed*10 // uruchomienie odliczania W alarm 0 GML nazwasprita = pomspr//przywrócenie starego sprita</span></span> Przy czym oczywiście a)nazwasprita_spr to nazwa sprita ktorego chcesz zamienić na innysprite_spr b)sposób zadziała tylko z jednym typem sprita, ale jak chcesz, możesz go kilka razy powtórzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 co mas zna mysli mowiac z jednym typem ? a tak wogule przydal by sie przykladzik jak zrobc zmiane spritow w roombie na jakis czas :-) i z tymi sladmai rowniez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 otóz mam pare pytań ponieważ bardoz bym chciał to wieziec bedzie mi to poptrzebne w tworzneiu gry :-) 1.jak zorbic nagłą zmianę wszystkich spritów w roomie np na 10 sekund a potem znowu normalnie. 2.jak zorbic slady idace moja stronbe zakrwawione oczywiscie i jak dojda do mi do nage znikaja. 3.jak zorbic z enp jestem od obiektu drzwi tyle i tyle i nagle wtedy same sie otwieraja ze duhcy sa tam obecne :-) 1 np w draw if global.boo=0 spr=spriteA else if global.boo=1 spr=spriteB drw_sprite(spr...) I sobie alarmem czy czym tam chcesz zmieniasz globalną boo na 1 lub 0 2. Robisz np niewidzialny obiekt który ma w sobie np. alarm który co jakiś czas tworzy obiekt ślad a po if point_distance(obj_player.x,obj_player.y,x,y)<10 {instance_destroy()} 3.To samo co wyżej if point_distance(obj_player.x,obj_player.y,x,y)<100 {kod} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 otóz mam pare pytań ponieważ bardoz bym chciał to wieziec bedzie mi to poptrzebne w tworzneiu gry :-) 1.jak zorbic nagłą zmianę wszystkich spritów w roomie np na 10 sekund a potem znowu normalnie. 2.jak zorbic slady idace moja stronbe zakrwawione oczywiscie i jak dojda do mi do nage znikaja. 3.jak zorbic z enp jestem od obiektu drzwi tyle i tyle i nagle wtedy same sie otwieraja ze duhcy sa tam obecne :-) http://pl.wikipedia.org/wiki/Zorb ,,,,,,,,,,,,, - tutaj masz przecinki, pozycz troche, bo ci brakuje odp: 1.znaczy przez 10 wszystko ma inny sprite? zrob w jednym obiekcie ze podczas warunku ustawia alarm i jakas zmienna na true, a w kazdym draw ustaw warunek. jesli true - wyswietl 1 sprite,jesli false - inny sprite 2.zrob odpowiednia animacje 3.tak jak na otwieranie drzwi, tylko bez warunku nacisniecia przycisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 bardzo potrzebowal bym przyklad do 1 i 2 poniewaz ja z przykladow umiem to robic mogl by ktos wykonac przykladzik credits juz jest a tak to bedzie w czolowce obok paru ludzi :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się