Skocz do zawartości

pare pytan od dyzmka/dyzmakena :-)


dyzmek

Rekomendowane odpowiedzi

otóz mam pare pytań ponieważ bardoz bym chciał to wieziec bedzie mi to poptrzebne w tworzneiu gry :-)

1.jak zorbic nagłą zmianę wszystkich spritów w roomie np na 10 sekund a potem znowu normalnie.

2.jak zorbic slady idace moja stronbe zakrwawione oczywiscie i jak dojda do mi do nage znikaja.

3.jak zorbic z enp jestem od obiektu drzwi tyle i tyle i nagle wtedy same sie otwieraja ze duhcy sa tam obecne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nazwaobiektu.zmianasprite = 1, w kodzie obiektu "nazwaobiektu" sprawdzasz zmienną zmianasprite i ustawiasz timer i sprajta.

 

2. stworzyć obiekt losowo stawiający obiekty z losowym kierunkiem i powoli zanikającą wartością alpha sprite. po dojściu w pobliże bohatera niszcz obiekt.

 

3. użyj distance_to_object(obj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzmek, twoje gry to już same w sobie są wystarczającym horrorem, nie musisz nas dodatkowo straszyć.

 

1. Możesz zrobić w jednym z obiektów:

pomspr = nazwasprita_spr //zmienna pomocnicza

nazwasprita_spr = innysprite_spr //zamiana sprita

alarm[0] = room_speed*10 // uruchomienie odliczania

 

 

W alarm 0

GML
nazwasprita = pomspr//przywrócenie starego sprita</span></span>

 

Przy czym oczywiście a)nazwasprita_spr to nazwa sprita ktorego chcesz zamienić na innysprite_spr b)sposób zadziała tylko z jednym typem sprita, ale jak chcesz, możesz go kilka razy powtórzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóz mam pare pytań ponieważ bardoz bym chciał to wieziec bedzie mi to poptrzebne w tworzneiu gry :-)

1.jak zorbic nagłą zmianę wszystkich spritów w roomie np na 10 sekund a potem znowu normalnie.

2.jak zorbic slady idace moja stronbe zakrwawione oczywiscie i jak dojda do mi do nage znikaja.

3.jak zorbic z enp jestem od obiektu drzwi tyle i tyle i nagle wtedy same sie otwieraja ze duhcy sa tam obecne :-)

 

1 np w draw

if global.boo=0

spr=spriteA

else if global.boo=1

spr=spriteB

 

drw_sprite(spr...)

 

I sobie alarmem czy czym tam chcesz zmieniasz globalną boo na 1 lub 0

 

2. Robisz np niewidzialny obiekt który ma w sobie np. alarm który co jakiś czas tworzy obiekt ślad

a po if point_distance(obj_player.x,obj_player.y,x,y)<10 {instance_destroy()}

 

3.To samo co wyżej if point_distance(obj_player.x,obj_player.y,x,y)<100 {kod}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóz mam pare pytań ponieważ bardoz bym chciał to wieziec bedzie mi to poptrzebne w tworzneiu gry :-)

1.jak zorbic nagłą zmianę wszystkich spritów w roomie np na 10 sekund a potem znowu normalnie.

2.jak zorbic slady idace moja stronbe zakrwawione oczywiscie i jak dojda do mi do nage znikaja.

3.jak zorbic z enp jestem od obiektu drzwi tyle i tyle i nagle wtedy same sie otwieraja ze duhcy sa tam obecne :-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zorb

,,,,,,,,,,,,, - tutaj masz przecinki, pozycz troche, bo ci brakuje

odp:

1.znaczy przez 10 wszystko ma inny sprite? zrob w jednym obiekcie ze podczas warunku ustawia alarm i jakas zmienna na true, a w kazdym draw ustaw warunek. jesli true - wyswietl 1 sprite,jesli false - inny sprite

2.zrob odpowiednia animacje

3.tak jak na otwieranie drzwi, tylko bez warunku nacisniecia przycisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...